خبرگزاری کار ایران

ادای احترام «در گوش سالمم زمزمه کن» به حسینعلی طباطبایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۸۹۰

نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» روز چهارشنبه با حضور ناهید طباطبایی و خانواده زنده یاد طباطبایی؛ مترجم این اثر، روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» با بازی ایرج راد و سعید امیر سلیمانی این روزها در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه است و چهارشنبه ۲۵ خرداد با حضور ناهید طباطبایی نویسنده، مترجم، ناشر و فرزند زنده یاد حسینعلی طباطبایی که او را پدر تئاتر اهواز می‌نامند اجرا می‌شود.

در این اجرا جمعی از هنرمندان شناخته شده تئاتر و سینما که از گروه تئاتر کوچک اهواز پا به عرصه هنرهای دراماتیک گذاشتند نیز حضور خواهند داشت.

طباطبایى در سال ۱۳۴۳ بـراى گذراندن دوره ى کارگردانى تئاتـر بـه پاریـس اعـزام شـد و هنـگام مراجعـت بـه مدیریـت تئاتر نوبنیاد سنگلج منصوب شـد. او سـپس در سال ۱۳۴۶ بـراى گذراندن دوره ى خارج از مرکز بـه دزفـول و سـپس بـه اهـواز منتقـل شـد. اما هنوز علاقه اصلـی او تئاتر بـود. ورود او بــه اهــواز همزمان بـا تشکیل کلاس‌های تئاتر در اداره فرهنگ و هنـر ایـن شـهر بـود و بلافاصله دعـوت بـه کار شـد. در طی هشت سـال کار در ایـن اداره و تشکیل گروه تئاتر کوچـک، چندین نمایشـنامه از نویسـندگان ایرانـى و خارجی بـه کارگردانـى او روى صحنه رفـت. بعد از هشـت سـال، طباطبایى بـه تهـران بازگشـت و بـه دعـوت بهرام بیضایی (رئیس وقـت دپارتمان تئاتر دانشکده هنرهای زیبا) بـه تدریس در ایـن دانشکده پرداخـت. ثمره مکتوب این سال‌ها، ترجمه حدود پنجاه نمایشــنامه، یک کتاب تحقیق و نگارش چند نمایشنامه اسـت. در سال ۱۳۷۸ خدمـات حسینعلى طباطبایى بـه عنـوان پـدر تئاتـر خوزستان در اهـواز مورد تجلیـل قـرار گرفـت و در سال ۱۳۷۹ تندیس نوزدهمین جشنواره ى بین المللی تئاتر فجر بــه او اهـدا شد. در سال ۱۳۹۳ دومین تندیس و لوح تقدیر جشنواره ى بین المللی تئاتر فجر به او اهدا شد. دکتر طباطبایی در ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ دار فانی را وداع گفت.

نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» ساعت ۲۰.۳۰ هر روز غیر از شنبه‌ها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت تیوال بلیت‌های این نمایش را پیش خرید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز