خبرگزاری کار ایران

فلورا سام در برنامه «چهل تیکه» مطرح کرد؛

بازیگری که مردم او را با صدایش به یاد دارند/ داستان ازدواج فلورا سام و مجید اوجی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۳۴۵

برنامه این هفته «چهل‌تیکه» که با اجرای محمدرضا علیمردانی به روی آنتن شبکه نسیم رفت، میزبان فلورا سام بازیگر و نویسنده تلویزیون و سینما بود.

به گزارش ایلنا، برنامه «چهل‌تیکه» با اجرای محمدرضا علیمردانی از شبکه نسیم روی آنتن رفت. میهمان این قسمت برنامه فلورا سام بازیگر و نویسنده تلویزیون و سینما بود. 

بازیگری که لهجه نمایانش کاملاً نشان می‌دهد که او شیرازی است. ۱۲ آبان ۱۳۴۴ به دنیا آمده و در خیلی از آثار گذشته تلویزیون و سینما، مخاطبان نام او را به خاطر می‌آوردند.

در «شیخ مفید» کنارِ بازیگران شناخته شده‌ای همچون خسرو شکیبایی یا «روزهای زندگی» با داریوش ارجمند همبازی شد. 

او در این سال‌ها بیش از بازیگری، بیشتر کارگردانی می‌کند. آخرین کارهای او به سریال «مرضیه» و فیلم سینمایی «قرارمون پارک شهر» آخرین آثارِ مرحوم ماهچهره خلیلی محسوب می‌شود، برمی‌گردد. 

البته سام این روزها پا به اجرا هم گذاشته و برنامه‌ای تلویزیونی به نام «نفس» با هدایتِ‌او روی آنتن می‌رود. 

صحبت‌هایش را در «چهل‌تیکه» این‌گونه آغاز می‌کند: «خیلی‌ها من را از صدایم که برای کودکان قصه می‌گفتم می‌شناسند.» 

اما این کارگردان چطور وارد این عرصه شد و تحصیلاتش را چگونه آغاز کرد؛ فلورام سام در «چهل‌تیکه» گفت: سال ۱۳۷۱ درس دانشگاه را تمام کردم. دانشگاه تهران تئاتر می‌خواندم و فارغ‌التحصیل شدم و قصه‌هایی برای کودکان اجرا می‌کردم. پدرم دبیر آموزش و پرورش بودند، ساز ویلون می‌زدند و خیلی علاقه به هنر داشتند. در مدرسه تئاتر به صحنه می‌بردند، از این رو به واسطه علاقه‌ای که پدرم داشت ما هم علاقه‌مند به تئاتر شدیم. در سن ۶ سالگی در کلاس تئاتر ثبت‌نام کردم چون سواد خواندن نداشتم پدرم با من نمایشنامه را کار می‌کرد.

کارگردان سریال‌های «راز پنهان» و «باغ سرهنگ» درباره ازدواج خود، این‌گونه توضیح داد: سال ۱۳۶۳ ازدواج کردم، ما ماشین نداشتیم و ماشین پیکان یکی از دوستان‌مان ماشین عروس‌مان بود. 

او با مجید اوجی ازدواج کرده بود که متأسفانه ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۸ بر اثر بیماری سرطان درگذشت. 

سام سپس با اشاره به درکِ لحظات جنگ توسط خودش به این نکته اشاره کرد که نباید هشت سال دفاع مقدس را یادمان برود؛ چه عزیزانی چه زحمت‌ها و سختی‌هایی کشیدند. چرا که جنگ شروع شد من دوم دبیرستان بودم و خواهرم تازه به دنیا آمده بود. اما شیراز خیلی درگیر جنگ نبود ما بیشتر جنگ‌زده‌ها را می‌دیدیم که به شیراز پناه آورده بودند. 

این کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون، صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد که یک دختر و یک نوه دارد؛ دو سال و نیم است مادربزرگ شدن را تجربه کرده است. 

فلورام سام در میانِ صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که دوست دارد ایستگاه سال ۱۳۹۵ زندگی را پیاده شود؛ حدود سه سال همسرش بیمار شده و سال‌های سختی را گذرانده است. هر روز در این سه سال علاقه ما و خاطرات خوب ما بیشتر می‌شد. 

او درباره مرگ از عبارات جالبی استفاده کرد و گفت: برای کسی که اتفاق مرگ می‌افتد، رهایی و روشنایی است، مخصوصاً کسانی که با کیسه پُر به سمت مرگ می‌روند اما این دلتنگی برای بازماندگان خیلی سخت است. انسان‌ها باید عاشق باشند. باید عاشق انسان‌ها، طبیعت و حیوانات بود، اگر عاشق باشیم آسیبی نخواهیم زد. 

برنامه چهل‌تیکه با تهیه‌کنندگی الهام حاتمی هر شب ساعت ۲۱ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز