خبرگزاری کار ایران

تسلیت فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای درگذشت خطیب شهیدی و داودی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۱۱۹

فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت حمید خطیب شهیدی (استاد پیشکسوت باستان‌شناسی) و حسین داودی (مدرس زبان و ادبیات فارسی و مولف و ویراستار کتاب‌های درسی) را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، در متن پیام تسلیت فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای درگذشت حمید خطیب شهیدی آمده است: «دکتر حمید خطیب شهیدی (۱۳۲۷ – مراغه) استاد پیشکسوت باستان‌شناسی، از اعضای گرانقدر کارگروه واژه‌گزینی تخصصی باستان‌شناسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دار فانی را وداع گفت. ایشان از سال ۱۳۸۰ همکاری با گروه واژه‌گزینی را آغاز کرد و این همکاری تا آخرین لحظات عمر ایشان ادامه داشت.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت ایشان را به جامعه علمی کشور و خانواده گرامی‌شان تسلیت می‌گوید و برای ایشان آمرزش و برای بازماندگان شکیبایی آرزو دارد.»

همچنین در دیگر پیام تسلیت این نهاد آمده است: «با تأسف بسیار اطلاع یافتیم که دکتر حسین داودی (۱۳۲۳ – نهاوند) در تاریخ پنجشنبه، بیست‌ویکم بهمن‌ماه ۱۴۰۰، دار فانی را بدرود گفت. شادروان دکتر داودی از معلمان باسابقه و کارشناسان قدیمی و مدیران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به‌ویژه در رشته زبان و ادبیان فارسی بود و پس از تأسیس فرهنگستان با گروه دستور خط و گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان همکاری داشت.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت ایشان را به خانوادۀ محترم و دوستان و همکارانشان تسلیت می‌گوید و برای آن مرد خادم علم و فرهنگ از خداوند کریم طلب رحمت و مغفرت می‌کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز