خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مطرح کرد؛

مستند «زیر این چتر باران می‌بارد» صریح و جسور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۰۳۶

مهدی کرباسیان با اشاره به موضوع‌ها و مسائلی که درمستند «زیر این چتر باران می‌بارد» مطرح شده تاکید کرد این فیلم صریح و جسورانه مشکلات بیمه در ایران را به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود کرباسیان درباره حمایت اتاق بازرگانی تهران از کارآفرینان و تشویق به کارآفرینی گفت: سال ۹۸ اتاق بازرگانی تهران برای تقدیر از کارآفرینان برتر و همچنین معرفی هرچه بیشتر موضوع کارآفرینی، تولید و صنعت به حمایت از تولید آثار مستند روی آورد. اتاق بازرگانی با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در راستای تولید آثار مستند توافقنامه امضا کرد. 

وی ادامه داد: یکی از این آثار مشترک در حوزه بحث تامین اجتماعی و بیمه که واحدهای تولیدی، صنعتی و بازرگانی با آن درگیرند بود، خانم جهانگیری برای ساخت این مستند انتخاب شدند. او برای تولید این مستند شروع به تحقیق از دست اندرکاران این حوزه کرد و بنده هم با توجه به سابقه شش ساله به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و همچنین سال‌ها عضویت در شورای عالی تامین اجتماعی به ایشان کمک کردم. 

مسعود کرباسیان افزود: در نتیجه این تحقیقات مجموعه‌ای پربار از اطلاعات و نظرات گردآوری شد و تولید فیلم آغاز شد و نام «زیر این چتر باران می‌بارد» برای این مستند انتخاب شد. 

کرباسیان با اشاره به اینکه یکی از نکات مثبت فیلم «زیر این چتر باران می‌بارد» نگاه صریح و جسورانه‌اش به موضوع مورد بحث است گفت: در این فیلم موضوعاتی مطرح می‌شود که شاید برخی از مدیران سازمان تامین اجتماعی چندان مایل به طرح آن نباشند اما ما به عنوان تولید کنندگان فیلم باید لحن صریح و روشن خود را حفظ می‌کردیم. 

عضو هیئت نمایندگان اتاق گفت: آثار اجتماعی عمدتا بر اساس تحقیق تولید می‌شوند و اگر نگاهی صریح و جسورانه داشته باشند، می‌توانند برای بیننده جذاب باشند. البته بدیهی است که فیلم «زیر این چتر باران می‌بارد» به دلیل موضوع خاصی که دارد نمی‌تواند مخاطب عام داشته باشد. این فیلم درباره پرداخت کارفرماست و طبعا مخاطب خاص خود را دارد. برای مثال اگر بحث بیمه درمانی مطرح بود شاید مخاطب چند ده میلیونی می‌داشت اما این فیلم مخاطبی محدودتر دارد. این فیلم در صورت دیده شدن می‌تواند بسیار برای تصمیم گیرندگان در این حوزه موثر باشد. 

کرباسیان گفت: موضوع بیمه اجتماعی بحثی بسیار مهم است. سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۵ میلیون نفر را تحت پوشش دارد. در این گروه کارگران، کارفرمایان، مدیران و بازنشستگان و… وجود دارند و می‌توان گفت بیش از ۵۰ درصد مردم کشور تحت تاثیر اقدامات و تصمیمات این سازمان هستند. یکی از گله‌مندی‌هایی که در فیلم به صراحت عنوان می‌شود شکایت کارفرمایان از نحوه رفتاری و روش در مورد عددهایی است که برای کارفرمایان به عنوان حق بیمه بیست درصد طلب می‌شود. 

وی در پایان عنوان کرد: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سال‌هاست اقدام به تولید فیلم‌هایی اجتماعی از این دست کرده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. همچنین با توجه به توافقنامه‌ای که به آن اشاره شد اتاق بازرگانی نیز می‌تواند مرکز را در این امر یاری کند. 

مستند «زیر این چتر باران می‌بارد» به کارگردانی کتایون جهانگیری تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و در قالب طرح «اکران حقیقت» به صورت آنلاین اکران شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز