خبرگزاری کار ایران

کتاب «نمایش‌های تن» رویکرد روانکاوانه به بیماری‌های روان تنی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۱۸۵

کتاب «نمایش‌های تن» رویکرد روانکاوانه به بیماری‌های روان تنی است که توسط جویس مک دوگال نوشته شده.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «نمایش‌های تن» از جمله کتاب‌های حوزه روانکاوی است که توسط نشر هنوز منتشر و روانه بازار شده است. این کتاب نوشته جویس مک دوگال است که داوود حسینی آنرا ترجمه کرده و رویکرد روانکاوانه به بیماری‌های روان تنی را به مرحله ظهور می‌رساند.

دردهای شدید روان‌تنی و نیز آسیب‌پذیری‌های روان‌تنی که بخشی از مشکلات بالقوه هر فردی است، جزء موارد تردید برانگیز کاوش‌های روان تحلیلگرانه هستند. وقتی نشانه‌های روان تنی در مسیر تحلیل آشکار می‌شوند، تحلیلگر غالبا آن‌ها را موضوعاتی قابل تحلیل نمی‌داند و نادیده‌شان می‌گیرد. ریشه‌های این قبیل پدیده‌های روان تنی در دوران نوزادی است.

وقتی که بزرگسال به طور ناهشیار تعریف روشنی از حدود بدنی خود نداشته و از دیگران جدا نشده باشد، تجارب هیجانی با فرد دیگری که برایش مهم است می‌تواند به یک بیرون‌ریزی روان‌تنی در وی منجر شود. به گونه‌ای که انگار در این شرایط بدن هر دوی آن‌ها یکی است.

جویس مک دوگال تلاش می‌کند تا مارا با خود در سفری به سرزمین تاریکی و سکون همراه سازد. جایی که هنوز به کلمات ره نداده. سرزمین آشفتگی و اغتشاش نویسنده نشان می‌دهد که وقتی دهان به سبب دسترسی نداشتن به واژگان بسته است، بدن به سخن می‌آید و حدیث درد سر می‌دهد. او نیز مانند فروید می‌کوشد که به جای نادیده گرفتن چالش‌ها، به سمت آن‌ها برود و نوری برآن‌ها بتاباند. سخن از ناشنیده‌ها می‌راند و ظرفیتی برای ساخت دهی به فضای روان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز