خبرگزاری کار ایران

سفیر ایتالیا در ایران:

جامعه مدنی ایران خواستار تقویت رابطه فرهنگی با ایتالیاست/ برنامه‌های مشترک هنری زیادی با ایران در پیش داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۶۶۰

«جوزپه پرونه» سفیر ایتالیا در ایران، از فعالیت‌های فرهنگی سفارت ایتالیا در ایران گفت.

«جوزپه پرونه» سفیر ایتالیا در ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره برگزاری برنامه‌های فرهنگی توسط سفارت ایتالیا در ایران تشریح کرد: ما در زمینه فرهنگی خیلی فعال هستیم و برنامه‌های گوناگونی را به این منظور برگزار می‌کنیم. چراکه فکر می‌کنیم روابط بین مردم ایتالیا و ایران بسیار نزدیک بوده و همیشه در زمینه‌های هنری، همکاری خیلی دقیقی بین دو کشور وجود داشته است.

او ادامه داد: به عنوان مثال در روزهای گذشته برنامه ویژه‌ای برای بزرگداشت عباس کیارستمی کارگردان برجسته ایرانی تدارک دیدیم که فکر می‌کنم برنامه خیلی جالبی بود. در همین راستا برنامه‌های گوناگون دیگری نیز در نظر گرفته شده است که به زودی آنها را هم معرفی خواهیم کرد.

سفیر ایتالیا در ایران همچنین درباره برنامه‌هایی که برای شناسایی فرهنگ ایتالیا به مردم ایران در نظر گرفته شده است، توضیح داد: ما در همه زمینه‌ها برنامه‌های گوناگونی داریم. به عنوان مثال، در زمینه معماری برنامه‌ای با عنوان «نگاه دوموس به ایران» را داریم که آثار معماران ایرانی و همکاری‌های آنها با معماران ایتالیایی را معرفی می‌کند. این برنامه خیلی مهمی است؛ به این دلیل که تاریخ روابط بین دو کشور در زمینه معماری و طراحی بسیار عمیق است. همچنین در زمینه هنرهای زیبا و نقاشی نیز برنامه‌ای داریم که در آن هنرمندان برجسته ایرانی و ایتالیایی معرفی می‌شوند.

جوزپه پرونه در ادامه یادآور شد: همچنین در زمینه موسیقی و نقاشی دیواری برنامه‌ای داریم که خیلی مهم است. چراکه هنرمندان ایرانی و ایتالیایی در این زمینه با یکدیگر همکاری‌هایی دارند. در زمینه شعر و معرفی ادبیات ایتالیا و شاعران بزرگ ایتالیایی در ایران هم برنامه‌هایی داریم که از اهمیت بالایی برخوردارند. چراکه این برنامه همکاری‌های بین هنرمندان ایتالیایی و ایرانی را معرفی کرده و این وضعیت را تقویت می‌کند. در واقع علاقه زیادی بین جامعه مدنی ایرانی وجود دارد مبنی بر اینکه رابطه با ایتالیا تقویت شود.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برنامه‌هایی تئاتری سفارت ایتالیا و امکان آمدن اجرایی از ایتالیا به ایران نیز تصریح کرد: چنین موضوعی محتمل است. چراکه تاکنون نیز ما با هنرمندان و هنرپیشگان ایرانی و ایتالیایی کارهایی انجام دادیم. یکی از برنامه‌های خیلی جالبی که در مورد تئاتر داشتیم، درباره زندگی ما در زمان کووید ۱۹ بود و نشان می‌داد که زندگی در این زمان چقدر تغییر کرده است.

سفیر ایتالیا در ایران در پایان بیان کرد: در این برنامه هنرمندان ایرانی و ایتالیایی از راه دور باهم کار کرده و یک شو مشترک را معرفی می‌کردند. سوژه این کار نیز ویدیوهای مستند ما بود. امیدوارم بتوانیم این برنامه را ادامه دهیم. چراکه تاریخ تئاتر ایتالیایی و تئاتر ایران خیلی برجسته بوده و هنرمندان دو کشور بسیار به کشور یکدیگر سفر کرده و با یکدیگر کار کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز