خبرگزاری کار ایران

نمایشگاهی از پژوهش‌های باستان‌شناسی در معدن چهرآباد زنجان در آلمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۶۴۳

نمایشگاه «مرگ در نمک» با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، موزه ملی ایران، موزه باستان‌شناسی، مردان نمکی زنجان و موزه معدن آلمان در بوخوم برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه «مرگ در نمک: پژوهش‌های باستان‌شناسی در معدن چهرآباد زنجان» تلاش دارد با تکیه بر دستاوردهای علمی پروژه مشترک باستان‌شناسی ایران و آلمان، یافته‌های برجای‌مانده از معدن‌کاران چهرآباد از دوره هخامنشی تا روزگاران معاصر را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهد.

در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰ یافته از جمله بقایای جسمانی انسان موسوم به مرد نمکی ۱، بقایای حیوانات، یافته‌های چرمی، پارچه‌ای، چوبی، فلزی و سفالی به نمایش در آمده که نمک آن‌ها را در طول چند هزار سال گذشته بخوبی حفظ کرده است.

این یافته‌ها علاوه بر معدن‌کاری و تاریخ استحصال نمک، اطلاعات منحصربه‌فردی درباره زندگی معدنکاران از حدود دو هزار و پانصد سال پیش تا سده‌های اخیر، خصوصا دوره‌های هخامنشی، ساسانی و صفوی ارائه می‌کنندو این اطلاعات جدید شامل سیر فناوری پوشاک و نساجی، استفاده از چرم و پوست و فناوری ساخت ابزارهای مختلف معدنکاری است.

گفتنی است، آیین گشایش این نمایشگاه روز چهارشنبه ۱۲آبان ساعت ۱۶ برگزارمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز