خبرگزاری کار ایران

نقد و بررسی «خدا نزدیک است» در «سینمای ایرانی» هیسپان تی وی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۰۸۸

فیلم سینمایی «خدا نزدیک است» در این قسمت از برنامه «سینمای ایرانی» شبکه هیسپان تی وی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، برنامه «سینمای ایرانی» که هر هفته با انتخاب یک فیلم ایرانی، به تحلیل و بررسی آن از زوایای مختلف برای مخاطبان اسپانیایی خود می‌پردازد، در این قسمت فیلم «خدا نزدیک است» به کارگردانی علی وزیریان و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی را به بوته نقد می‌برد. 

در این برنامه، ابتدا اسوالدو کانالز مجری «سینمای ایران» به معرفی اجمالی «خدا نزدیک است» می‌پردازد و بعد از پخش برش‌هایی کوتاه از این فیلم، مروری خواهد شد به کارنامه کاری علی پرویزیان و فیلم‌هایی که تاکنون تحت هدایت این کارگردان تولید شده است. 

در ادامه برنامه، کمال پورکاوه و نغمه دانش آشتیانی، دو منتقد سینما، این فیلم ایرانی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند تا مخاطبان برنامه با ابعاد مختلف آن بیشتر آشنا شوند. در پایان برنامه، مخاطبان اسپانیایی زبان «سینمای ایرانی» هیسپان تی وی، به تماشای فیلم «خدا نزدیک است» خواهند نشست. 

در خلاصه این فیلم آمده است: رضا با موتور مسافرکشی می‌کند. او در نگاه اهالی، شیرین عقل است، اما در باطن جوانی باعاطفه و مهربان و برخوردار از سلامت کامل ذهنی است. در نزدیکی محل زندگی رضا، روستای کوچکی است که بخشی از جاده آن در مسیر سیل ویران شده است. اهالی برای تردد به آنجا ناچاراند با موتورهای مسافرکش و از راه جنگلی عبور کنند. در همین ایام، لیلا معلم جدید روستا از راه می‌رسد و برای رفتن به مدرسه ناچار می‌شود با موتور سفر کند. رضا دلباخته لیلا شده، رفته رفته احوالاتش به گونه‌ای تغییر می‌یابد که مادرش او را برای شفا به امامزاده می‌برد…

در این فیلم بازیگرانی چون بابک حمیدیان، الناز شاکردوست، سعید نیک‌پور، مینا جعفرزاده، صفر روحی، رضا ترکمان، الهه باوند، محید بابایی، میثم رازفر، سیده خدیجه موسوی و شمیم السادات میرجانی ایفای نقش کرده‌اند. 

برنامه «سینمای ایرانی» (Cine Iraní) به تهیه‌کنندگی فهمیه اسماعیل‌پور شنبه هشتم خرداد ماه ماه ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می‌رود و بازپخش آن در ساعت‌های ۱۰:۳۰ و ۲۲:۳۰ روز یکشنبه برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز