خبرگزاری کار ایران

چهره­‌های محبوب و مورد علاقه کودکان و نوجوانان ایرانی چه کسانی هستند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۶۵۸

دو پژوهش چهره­‌های محبوب و مورد علاقه کودکان و نوجوانان ایرانی چه کسانی هستند؟ و تدوین بیست گزارش سیاستی در حوزه مطالعات کودکی توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، بیست گزارش سیاستی در حوزه مطالعات کودکی از سوی متخصصان این حوزه با رویکرد فرهنگی و اجتماعی تدوین می‌شود.

در چند ماه اخیر گروه مطالعات کودکی در مرکز طرح‌های ملی پژوهشگاه با هدف شناخت بیشتر دنیای کودکان و نوجوانان ایران راه اندازی شده است. فعالیت‌های این گروه شامل بخش‌هایی از جمله؛ انجام پیمایش و نظرسنجی با هدف تولید داده، ترجمه متون، تدوین گزارش‌های سیاستی، برگزاری نشست‌های تخصصی و برگزاری همایش است.

در بخش تدوین گزارش‌های سیاستی تلاش می‌شود مسائل کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بررسی شود. کودکان در اسناد قانونی و فرداستی ایران، نهادهای فرهنگی و اجتماعی دولتی و حاکمیتی کودکان در ایران، کودکان و نوجوانان در برنامه‌های پنج ساله توسعه در ایران، ادبیات کودک در ایران، کودکان و فقر و نابرابری در ایران، کودکان و خانواده در ایران، مطالعات کودکی در ایران و مطبوعات و رسانه‌های کودک و نوجوان در ایران ازجمله عناوین گزارش‌های سیاستی است که تدوین خواهد شد. 

همچنین کودکان و فضای مجازی در ایران، نهادهای غیردولتی اجتماعی و فرهنگی کودکان در ایران، آموزش‌های غیررسمی کودکان و نوجوان در ایران، تولیدات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در ایران، حقوق فرهنگی و اجتماعی کودکان و نوجوانان ایران، وضعیت کنونی و روندهای جمعیتی کودکان در ایران، نشر کتاب کودک و نوجوان در ایران، تولیدات آثار مذهبی برای کودکان و نوجوانان، محیط زیست و کودکی در جامعه امروز ایران، زمینه‌ها و ظرفیت‌های فعالیت‌های داوطلبانه کودکان و نوجوانان در ایران، سینمای کودک و نوجوان در ایران و مسئله شناسی اجتماعی فرهنگی کودکان در ایران  امروز از دیگر عناوین گزارش‌های سیاستی است که  تدوین خواهد شد.

موضوع پژوهش دیگر این پژوهشگاه، بررسی پرسش چهره­‌های محبوب و مورد علاقه کودکان و نوجوانان ایرانی چه کسانی هستند؟ است.

مرکز افکارسنجی دفتر طرح‌های ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برای یافتن پاسخ این پرسش، اقدام به نظرسنجی ملی در این زمینه می‌کند. 

مرحله پایلوت این نظرسنجی توسط مرکز افکارسنجی دفتر طرح‌های ملی پژوهشگاه اجرا شده و اجرای نهایی آن در آینده نزدیک به نحو کامل به اجرا درخواهد آمد.

در این نظرسنجی از کودکان و نوجوانان در مورد چهره‌های مورد علاقه آنها در زمینه­‌های مختلف پرسش خواهد شد. هدف از انجام این نظرسنجی، شناخت علاقه‌مندی­‌ها و چهره­‌های محبوب کودکان و نوجوانان در حوزه‌­های مختلف نظیر ورزش، فیلم، کارتون، موسیقی، کتاب، بازی­های رایانه‌­ای، شبکه­‌های اجتماعی و ... است.

نتایج این نظرسنجی می‌تواند در سیاستگذاری فرهنگی برای کودکان و نوجوانان ایران مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز