خبرگزاری کار ایران

کارگردان نمایش «اپیدمی»:

وقتی کرونا هم برای ورود به ایران با مشکلات تحریم روبه‌رو می‌شود!/ راه مبارزه با این ویروس، مبارزه با فقر و ریشه‌کنی اختلاس است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۷۱۹

بادینی کارگردان نمایش «اپیدمی» از سیستان و بلوچستان معتقد است که مقاومتِ تیم برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در برابر ستاد مبارزه با کرونا و تمامی تصمیمات نسنجیده آن برای تئاتر کشور، مایه دلگرمی اهالی تئاتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید بادینی کارگردان نمایش «اپیدمی» از سیستان و بلوچستان گفت: «اپیدمی» به شکل‌گیری کرونا در ایران می‌پردازد. به این ترتیب کووید 19 از مرحله تولد، شکل‌گیری و چگونگی آلوده کردن نقاط گوناگون جهان به نمایش گذاشته می‌شود، تا اینکه به ایران می‌رسد.

بادینی ادامه داد: زمینه طنز نمایش «اپیدمی» اشاره‌ای هم به تحریم‌های ایران دارد؛ به گونه‌ای که حتی کرونا هم برای ورود به ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه با دشواری‌هایی روبه‌رو می‌شود.

وی افزود: کرونا در این نمایش یکی پس از دیگری شهرها و استان‌های ایران را فتح می‌کند تا اینکه در آخرین تلاش‌هایش به استان سیستان و بلوچستان می‌رسد. هنگامی که کرونا وارد این استان می‌شود با زندگی سخت مردم آنجا روبه‌رو می‌شود که به حداقل‌های زندگی نیز محتاج هستند. کرونا با دیدن چنین وضعیتی به درگاه خداوند توبه می‌کند و از پروردگار می‌خواهد تا او را از بین ببرد.

بادینی ادامه داد: کرونا بهانه‌ای است تا به محرومیت‌هایی به حد و اندازه استان سیستان و بلوچستان بپردازیم. نمایش «اپیدمی» می‌خواهد بگوید که راه اصلی مبارزه با کرونا، مبارزه با فقر و ریشه‌کنی اختلاس‌های برخی مدیران نالایق کشور است.

بادینی در مورد گروه نمایش خود گفت: ما با هفت بازیگر و دو گروه موسیقی با تلفیقی از فرم، موسیقی و دیالوگ به اجرای این نمایش می‌پردازیم.

وی با ابراز خرسندی از برپایی جشنواره تئاتر مقاومت در حالی‌که بسیاری از مناسبت‌های فرهنگی و هنری کشور تعطیل شده است، گفت: مقاومتِ تیم برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در برابر ستاد مبارزه با کرونا و تمامی تصمیمات نسنجیده آن برای تئاتر کشور، مایه دلگرمی اهالی تئاتر است. امیدوارم با راهکارهایی کارشناسی شده این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

بادینی در پایان گفت: یکی از الزامات شکل‌گیری هر اجرای تئاتر وجود تماشاگر است. اگر قرار باشد فیلم اجراهای گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره حضور یابند شاید بهتر ‌بود بخش صحنه‌ای را به بخش تله‌تئاتر تبدیل کنیم. جای شکرش باقی ‌است که بخش خیابانی تا اینجای کار قرار بر اجرای زنده و با حضور تماشاگر حتی به‌صورت محدود دارد.

گفتنی است هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی از 25 آذرماه، به دو شیوه زنده و آنلاین در حال برگزاری است و تا دوم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز