خبرگزاری کار ایران

سیدحسین شاهمرادی:

تصمیم‌گیریهای درست فرهنگی مستلزم داده‌های درست است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۳۶۷

تصمیم‌گیری‌های درست در حوزه فرهنگ مستلزم داده‌های درست است و متخصصان و آسیب‌شناسان فرهنگی زمانی می‌توانند راهکار عملی ارائه دهند که آمارهای پژوهشی عینیت داشته باشد.

نشست رسانه‌ای دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور پیرامون محورهای اجلاس ارتقای توانمندی‌های شورای فرهنگ عمومی امروز؛ سه‌شنبه(۲۰آبان) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت‌الاسلام سیدحسین شاهمرادی ضمن بیان اهمیت شورای فرهنگ عمومی و فعالیت‌هایش در تمام استانهای کشور گفت: یکی از مهم‌ترین مباحثاین اجلاس بررسی مسائل فرهنگ عمومی استان‌ها است تا بتوانیم تصمیم گیری درستی در رابطه با هنجار‌ها و ناهنجارهای جامعه داشته باشیم.

وی افزود: شورای فرهنگی استان‌ها باید نبض فرهنگ عمومی هر استان و شهرستان را بدرستی گزارش کند زیرا تصمیم گیریهای درست در حوزه فرهنگ مستلزم داده‌های درست است متخصصان و آسیب‌شناسان فرهنگی زمانی می‌تواند راهکار عملی ارائه دهد که آمارهای پژوهشی عینیت داشته باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی پیرامون علل و نیازهای برگزاری چنین اجلاسی اظهار داشت: بعداز یکسال فعالیت شورای فرهنگ عمومی در مرکز و سراسر استانهای کشور نیاز بود تا به یک جمع بندی اصولی برسیم و ببینیم از نظر اخلاق و فرهنگ عمومی در چه نقطه‌ای ایستاده‌ایم و را ه را برای آینده مشخص کنیم.

شاهمرادی ادامه داد: علاوه بر دبیران شورای فرهنگ عمومی و استان‌ها گروهی وزیر کشور، ‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، وزیر ارشاد وگروهی ازاندیشمندان حوزه فرهنگ در این اجلاس حضور خواهند داشت. برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه مقدر کردیم مقدمات کاری را از قبل فراهم کنیم.

او در رابطه با اهداف ونتایج مورد نظر از برگزاری اجلاس گفت: در راستای تحقق فرهنگ و قدرت بخشیدن به نهادهای فرهنگی که از دغدغه‌های رهبری است بر آن شدیم تا با این اجلاس افق راهبردی در ارتقای توانمندی شورای فرهنگی استان‌ها را محقق کنیم. شورای فرهنگی استان‌ها ظرفیت خوبی دارد اینکه چقدر از این ظرفیت به درستی استفاده می‌شوداز جمله مسائلی است که در این نشست بازبینی خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شناسایی آسیب‌ها و مقابله با تهدیداتی که اعتدال، ‌نشاط و امید را در جامعه به خطر می‌اندازد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجلاس ارتقای توانمندی شورای فرهنگ عمومی دانست و افزود: بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه ما وجود دارد که عموم افرادجامعه از نابهنجار بودن آن‌ها آگاه‌اند اما عملکرد کلی جامعه برایندی جز این نشان می‌دهد. کشور ما پیشینه دینی و ملی پرافتخاری دارد اما متاسفانه روند اخلاقی جامعه درصد ناچیزی از این پیشینه را نمایش می‌دهد و علل و آسیب‌شناسی چرایی این مسئله یکی از اهداف این نشست است.

شاهمرادی در ادامه به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های ایشان مسئله سطح زندگی در دنیای معاصر می‌باشد سبک زندگی که در و اقع معنای واقعی فرهنگ عمومی است از جمله مواردی است که در دستور کار نشست مذکور قرار دارد و نسبت به هر بخش از حوزه سبک زندگی برنامه‌های اجرایی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به هنجار‌ها و ویژگی‌های مثبت فرهنگ عمومی جامعه بیان کرد: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی گسترش چنین هنجار‌ها و نکات مثبتی است و باید بسیاری از هنجارهای نهفته در جامعه را به نسل جدید معرفی کنیم.

شاهمرادی با اشاره به فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از حوزهای فرهنگ عمومی کشور گفت: امر به معروف یک وظیفه شرعی است و به نوعی زیر مجموعه سبک زندگی است و وظیفه شورای فرهنگ عمومی است تا درباره نوع و نحوه صحیح امر به معروف هم فرهنگ سازی کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی در پایان با اشاره به نیاز فرهنگ سازی در استفاده از تکنولوژی‌های جدید گفت: نمی‌توان مانع ورود تکنولوژی وپیشرفت شد اما می‌توان با فرهنگ سازی اخلاق صحیح استفاده از تکنولوژی‌ها را به جامعه آموزش داد. مسئولین باید از این ظرفیت برای رساندن ویژگی‌های مثبت جامعه ایران در سطح بین المللی استفاده کنند. جامعه برای اینکه رشد مطلوبی داشته باشد نیاز به نهادینه کردن اخلاق دارد و این مسئله به جز راهکار فرهنگی امکان پذیر نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز