خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز :

توسعه فرهنگی، کلید رفع مشکلات شهری است/ ایجاد حس تعلق به شهر با حفظ خاطرات مشترک شهروندان میسر است

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۶۴۹

شهردار شیراز بر اهمیت توجه به رعایت حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود: امروز در شهر شیراز شاهد وجود مشکلاتی هستیم که رفع آنها نیازمند توسعه فرهنگی شهروندان و رعایت حقوق شهروندی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز ، حیدر اسکندرپور به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در جمع دانش آموزان مدرسه نمونه محدثه خاطرنشان کرد: موفقیت فقط قبول شدن در رشته‌های خوب دانشگاهی نیست، بلکه موفقیت در تحقق آرزوها، ترسیم درست راه زندگی و موثر بودن در اجتماع است.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: در مسیری که علاقه دارید و فکر می‌کنید در آن موفق شوید، قدم بگذارید چون علاقه می‌تواند آینده روشن را پی ریزی کند. ممکن است یک هنرمند یا نقاش با در پیش گرفتن علایق خود یک اثر هنری خلق کند که تاثیر به سزایی بر افراد جامعه بگذارد.

اسکندرپور خطاب به معلمان خواستار توانمند سازی دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف شد و گفت: گرفتن مدرک به تنهایی نمی‌تواند ضامن موفقیت دانش آموزان و دانشجویان باشد. امروز ورود به بازار کار نیازمند دانایی، آشنایی با نیازهای بازار کار و افزایش توانمندی فارغ التحصیلان است.

توسعه فرهنگی، کلید رفع مشکلات شهری

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری در راستای افزایش حس تعلق خاطر شهروندان به شهر تلاش می کند، افزود: برای ایجاد حس تعلق به شهر نیازمند حفظ و ایجاد خاطرات مشترک هستیم و در این راستا ضروری است که مکان های خاطره انگیز همچون میادین قدیمی و نمادهای شهر شیراز را حفظ کنیم.

وی یکی از مولفه های تاثیرگذار در افزایش حس تعلق شهروندان به شهر را محله محوری دانست و اضافه کرد: هر فردی که در شیراز زندگی می کند باید خود را شیرازی بداند و حقوق و فرهنگ شهروندی را رعایت کند.

حفظ و توسعه حمل و نقل عمومی امری هزینه بر است

اسکندرپور با بیان اینکه حفظ و توسعه حمل و نقل عمومی امری هزینه بر است، خاطرنشان کرد: متروی شیراز به صورت روزانه ۱۰۰ هزار مسافر را جابجا می‌کند. هزینه جابجایی هر مسافر پنج هزار تومان است که چهار هزار تومان آن را شهرداری متقبل شده تا هزینه بلیت برای شهروندان یک هزار تومان باشد. این اقدام در راستای افزایش استفاده شهروندان از مترو و توسعه استفاده از حمل و نقل عمومی است. از سوی دیگر سر فاصله متروی شیراز ۱۲ دقیقه است که برای کاهش این میزان به ۱۰ دقیقه، نیازمند خرید دو رام واگن به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان هستیم.

شهردار شیراز اضافه کرد: هم اکنون در شیراز یک هزار دستگاه اتوبوس به شهروندان خدمت رسانی می کند که سال گذشته با خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، ناوگان اتوبوسرانی شیراز ارتقا یافت. این اتوبوس‌های جدید با حداقل هزینه در اختیار رانندگان قرار داده شده تا شهروندان را جابجا کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز