خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس:

برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی بدون همکاری دستگاه‌های اجرایی فارس امکان‌پذیر نیست

مدیرکل ورزش وجوانان فارس گفت: برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جام جهانی در شیراز بدون همکاری و مساعدت دستگاه‌های اجرایی استان امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حیدر علی کامیاب کلانتری ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: برگزاری مسابقات بین‌المللی بدون کمک و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان ممکن نیست.

وی افزود: همانگونه که مسابقات بین‌المللی دوی استقامت که فروردین ماه گذشته در مرودشت حاصل کار گروهی با هدایت استاندار فارس و مجموعه تحت امر ایشان صورت گرفت و همچنان برگزاری این مسابقه بازتاب جهانی را در پی داشته و از شبکه‌های مختلف این رویداد به تصویر کشیده می‌شود و برای ایران اسلامی و استان فارس و به ویژه شهر شیراز باعث افتخار است.

کامیاب ادامه داد: اکنون نیز همزمان مسابقات آغاز فصل دوو میدانی در حال برگزاری است و این حاصل تلاش مجموعه هماهنگ دستگاه‌های اجرایی است که به لطف این هماهنگی‌ها توانستیم رقابت‌های مختلفی در عرصه ملی و بین‌المللی میزبان باشیم که مهم‌ترین آنها مسابقات بین‌المللی دوی استقامت بود که انجام شد و مسابقات آغاز فصل یکی از رویدادهای مهم کشوری است که تا روز گذشته رقابت‌ها در بخش بانوان برگزار شد که فارس توانست با اقتدار مقام اول را کسب کند و از امروز نیز در بخش آقایان این رقابت‌ها پیگیری می‌شود که امید واریم فارس در بخش آقایان نیز بتواند مانند بانوان افتخار آفرین باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس ضمن بیان اینکه برگزاری ایده آل رویدادهایی چون جام جهانی کشتی بدون هماهنگی و همکاری  اصحاب رسانه امکان‌پذیر نخواهد بود گفت: درباره برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی 2016 در سال 93 با حضور رئیس فدرسیون کشتی در شیراز مسئله میزبانی مسابقات کشتی فرنگی توسط معاونت سیاسی اجتماعی وقت استانداری مطرح شد و با توجه به صورت‌جلسات انجام شده برای برگزاری این رویداد پیگیری‌های لازم در زمان مدیریت اینجانب انجام شد و با توجه به اینکه این رویداد یک رویداد بزرگ در سطح جهان به حساب می‌آید و در استان فارس ممکن است یک چنین رویداد دیگر رخ ندهد و همواره اینگونه رویدادها درتهران برگزار می‌شود بر آن شدیم تا اقداماتی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد را پیگیری کنیم. و با توجه به اینکه از نظر زیر ساخت‌های ورزشی استان جوابگوی برگزاری یک چنین رویدادی بزرگی را نداشت در سال گذشته با امضاء تفاهم‌نامه‌هایی که در استانداری منعقد شد از ابلاغ اعتبار استانی و ملی که به همت استاندار محترم انجام شد مسائل و مشکلات زیر ساختی مرتفع شد و این رقابتها در مجموعه ورزشی شهید آیت ا.... دستغیب شیراز برگزار خواهد شد.

وی افزود: مدت دو ماه مراحل باز سازی پروژه این مجموعه به طول انجامید که با تلاش‌های انجام شده مجموعه آماده بهره برداری است و با انجام این تحول تا 20 سال آینده فارس می تواند میزبان رقابت‌های بین المللی بسیاری باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس در ادامه گفت: در حال حاضر نیز پیگیری روز شمار برنامه‌های برگزاری این رویداد بزرگ از سوی دبیرخانه برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی که در محل سالن مجموعه ورزشی شهید آیت ا... دستغیب شیراز که مسئولیت آن با رئیس هیأت کشتی استان فارس و مسئول اجرایی برگزاری مسابقات هستیم و در روز 28 اردیبهشت ماه با ورود تیم‌های آلمان، ایران، بلاروس، روسیه، آذربایجان، اکراین، ترکیه و قزاقستان و شخصیت‌های برجسته و مطرح کشتی جهان و روسای فدراسیون‌ها و عوامل اجرایی عملاً مسابقات آغاز خواهد شد که برنامه زمانبندی نیز از سوی دبیرخانه اعلام می‌شود.

کامیاب ضمن بیان اینکه در این رقابت‌ها فارس نیز دو نماینده دارد که می‌توان از امید نوروزی مدال آور المپیک لندن و محمد علی گرایی نام برد افزود: :با توجه به همکاری دستگاه‌های اجرایی چه در اجرا و چه تأمین امنیت شرح وظائفی جهت دستگاه‌ها مدون شده که در اختیار مسئولان قرار گرفته و تا تاریخ 25 اردیبهشت ماه دستگاه‌ها جهت عملیاتی شدن برنامه‌ها همکاری لازم را برای هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن این رویداد انجام دهند و نماینده تام الاختیار خود را به منظور حضور در دبیرخانه معرفی کند.

وی افزود :توجه به پخش جهانی این مسابقات این رقابت‌ها فرصت مناسبی برای شناساندن توانمندی‌های استان فارس در تمامی عرصه‌ها فرهنگی، اجتماعی و... است.

کامیاب در پایان از تلاش‌ها و مساعدت‌های استاندار فارس و معاون سیاسی و معاون فرهنگی اجتماعی استانداری و مجموعه تحت امر استانداری تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر : ۳۶۷۵۷۹