خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

بیشترین عمل کاشت حلزون شنوایی کشور در شیراز انجام می‌شود

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در شیراز سالانه بیشاز 160 عمل کاشت حلزون شنوایی انجام می‌شود که در بین 11 مرکز فعال در کشور مقام اول را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، بصیر هاشمی پیش از ظهر امروز 6 اردیبهشت در نشست خبری در خصوص چهارمین گنکره بین المللی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته با بیان اینکه این کنگره برای اولین بار است که در خارج از تهران برگزار می‌شود، افزود: در کنگره امسال 25 سخنران از 16 کشور دنیا شرکت دارند.

 وی ادامه داد: کشورهای شرکت کننده در این کنگره عبارتند از آمریکا، آلمان، اسپانیا، هلند، بلژیک، اتریش، انگلستان، ترکیه و چند کشور افریقایی و آسیایی هستند و تعداد زیادی از اساتید مطرح کشور در حوزه جراحی گوش و بیماری های مرتبط  نیز شرکت دارند.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه دکتر فرهادی وزیرعلوم، مهمان و سخنران ویژه این کنگره است، گفت: روسای دانشگاه های استان و استاندار فارس نیز از دیگر مهمان های این کنگره هستند.

رئیس کمیته علمی کاشت حلزون کشور تعداد مقالات ارائه شده به دبیرخانه کنگره را 120 عدد اعلام کرد و افزود: از این تعداد مقاله 49 مورد به عنوان پوستر و 58 مورد نیز در قالب سخنرانی ارائه خواهد شد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد عمل های انجام در کشور که حدود 7000 عدد است، گفت: در شیراز سالانه بیش از 160 عمل کاشت حلزون شنوایی انجام می شود که این تعداد عمل در بین 11 مرکزی که در کشور وجود دارد بیشترین است .

هاشمی تعداد عمل‌های انجام شده در شیراز از بدو تاسیس مرکز کاشت حلزون در سال 82 تاکنون را 1300 عمل عنوان کرد و ادامه داد: در کشور از ابتدا تنا به حال 7000 عمل انجام شده است .

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسئول وارد کردن پروتز شنوایی را هیئت امنای ارزی با اعلام نیاز کمیته علمی 5 نفره عنوان کردو افزود: هزینه خرید و وارد کردن هر پروتز را حدود 14 تا 15 هزار دلار است که از بیمار تنها 6 میلیون تومان به عنوان هزینه پروتز و درمان دریافت می‌شود.

بصیر هاشمی تنها راه پیشگیری از این بیماری را غربالگری و اصلاح ژنتیکی دانست و گفت: در حال حاظر در سطح کشور 70 درصد پوشش غربالگری وجود دارد و در استان فارس نیز به هیمین میزان غربالگری انجام می‌شود.

چهارمین کنگره بین‌المللی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته برای اولین بار در شیراز و در روزهای 8 تا 10 اردیبهشت برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۶۴۸۷۸