خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی فارس

همه اعتبار ابلاغی در بانک کشاورزی و رفاه کارگران جذب شده است

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی فارس گفت: همه اعتبار ابلاغی در بانک کشاورزی و رفاه کارگران به مبلغ 250هزارو 90 میلیون ریال جذب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در شیراز، جعفر صبوری‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: در سال‌جاری  274 هزار و 280 میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در بانک‌های توسعه تعاون با 24 هزار190 میلیون ریال، رفاه کارگران 42 هزارو 170 میلیون ریال و بانک کشاورزی 207 هزارو 920 میلیون ریال به استان اختصاص یافت.

صبوری‌پور اظهار کرد: با عنایت به محدودیت‌های قانونی از جمله عدم امکان پرداخت به طرح‌های بهره‌مند شده قبلی از اعتبارات صندوق توسعه ملی، طرح‌های سرمایه‌ای دام و طیور، تقسیم اعتبارات به توسعه یافته و غیر توسعه یافته و ... به جز 24هزار و 190 میلیون ریال اعتبار ابلاغی بانک توسعه تعاون که به صورت متمرکز ملی پیگیری شده و هنوز جذب آن اعلام نشده است.، کل اعتبار ابلاغی در بانک کشاورزی و رفاه کارگران به مبلغ 250هزارو 90 میلیون ریال جذب شده است.

وی افزود: در این زمینه تعداد 698 طرح درزمینه های احداث گلخانه و واحدهای صنایع تبدیلی و سرمایه در گردش زراعت و باغداری، دام وطیور و... ازاین تسهیلات که در مناطق توسعه یافته با سود 12درصد و 14درصد و در مناطق کمتر توسعه یافته با سود 10درصد و 12درصد پرداخت شده بهره‌مند شده‌اند.

صبوری‌پور اظهار کرد: در مرحله دوم تسهیلات صندوق توسعه ملی 17هزار میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش مناطق کمتر توسعه یافته در زمینه زراعت و باغداری با سقف 300 میلیون ریال به صورت استانی ابلاغ شده که با توجه به جذب به موقع مجدداً درخواست 20هزار میلیون ریال از تسهیلات مذکور به دفتر امور اقتصادی وزارت‌خانه ارسال شده است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه، سایر اعتبارات مرحله دوم صندوق مذکور به صورت متمرکز، بررسی و پرداخت می‌شود افزود: سازمان با ایجاد آمادگی قبلی،  157 طرح گلخانه‌ای با مبلغ 1700 میلیارد ریال، 167 طرح دام و طیور با مبلغ 1208 میلیارد ریال، 53 طرح صنایع تبدیلی با مبلغ یک هزارو 220 میلیارد ریال، برای پیگیری از طریق معاونت‌های تخصصی وزارت برای ارسال به بانک کشاورزی کشور برای بررسی و ارسال به مدیریت شعب بانک کشاورزی استان ارائه و پیگیری کرده است.

کد خبر : ۳۴۰۸۹۹