خبرگزاری کار ایران

فرماندار شیراز:

با روحیه و اقدامی جهادی بی‌سوادی ریشه کن خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۰۴

مصطفی امیری نقش آموزش و پژوهش را در توسعه هر منطقه‌ای اساسی برشمرد و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در امر فرهنگ، آموزش و پرورش، شیراز را به عنوان پایتخت فرهنگی کشورمان معرفی کنیم.

سومین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان شیراز با حضور مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و به ریاست فرماندار در محل سالن اجتماعات فرمانداری شیراز تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، در این جلسه که بخشداران و روسای آموزش و پرورش نواحی شهرستان شیراز نیز در آن شرکت داشتند، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن تشکر از اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی شیراز گفت: با توجه به سرشماری سال ۹۰ جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفردر گروه سنی ۴۰-۱۰ ساله بی‌سواد در کشور داریم که از این تعداد قریب به ۵۰ هزار نفر مربوط به شهرستان شیراز است.

وی این آمار را نگران کننده توصیف کرد و اظهار داشت: از نظر سازمان یونسکو کشور ما همچون فردی است که در ccu بسر می‌برد.

سید محمد علی موسوی وجود آموزه‌های دینی و تأکید مقام معظم رهبری را شرایط اساسی ریشه کنی بی‌سوادی در کشور اعلام کرد و اظهار داشت: بحثسواد آموزی می‌بایست همیشه مد نظر باشد، آسیب‌شناسی کنیم ومشخص نماییم که کجا هستیم و به کجا باید برسیم.

در ادامه این جلسه فرماندار شیراز به سوابق تاریخی، علمی، فرهنگی کشورمان قبل از میلاد مسیح و اختراع خط توسط ایرانیان، وجود دانشگاه‌ها و علوم قضایی و علم طب در ایران باستان، همچنین وجود مشاهیر و مفاخر ادبی در شیراز از جمله حافظ و سعدی اشاره نمود و به عزم جهادی با روحیه‌ای جهادی برای ریشه کنی بی‌سوادی تأکید کرد.

مصطفی امیری نقش آموزش و پژوهش را در توسعه هر منطقه‌ای اساسی برشمرد و اظهار امیدواری نمود که بتوانیم در امر فرهنگ، آموزش و پرورش، شیراز را به عنوان پایتخت فرهنگی کشورمان معرفی کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان همچنین اصلاح شیوه‌های سواد آموزی و رفع دغدغه اشتغال برای خانواد‌ها را از راههای تشویق و ترغیب افراد به امر سواد آموزی دانست و به بخشداران بخشهای تابعه در ایجاد اشتغال و توسعه مشاغل خانگی و رفع مشکلات اقتصادی تأکید کرد.

در پایان تفاهم نامه همکاری فی مابین فرمانداری و بخشداری‌ها با نواحی مختلف آموزش و پرورش شهرستان به منظور شتاب بخشی به سواد آموزی در سطح شهرستان تصویب گردید و از اعضاء شورا بخصوص معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ودست اندرکاران قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز