خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس:

همراهی و همیاری بیش از ۷۰۰ مسجد فعال در قالب طرح مسجد محوری

کد خبر : ۲۰۷۷۲۰

هم اکنون بیش از ۷۰۰ مسجدفعال در سراسر استان در اجرای طرحهای مشارکتی از جمله جشن رمضان، طرح احسان حسینی، جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری و ایجاد و راه اندازی مراکز نیکوکاری محله با این نهاد همکاری دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با بیان اینکه، مساجد بعنوان رکن اصلی همراه و همیارکمیته امداد در جهت یاری رساندن به نیازمندان و ایتام بوده، تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۷۰۰ مسجدفعال در سراسر استان در اجرای طرحهای مشارکتی از جمله جشن رمضان، طرح احسان حسینی، جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری و ایجاد و راه اندازی مراکز نیکوکاری محله با این نهاد همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمد بدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: از آنجایی که مسجد مکانی است برای ترویج سیره معصومین و پناه امنی است برای محرومین و نقش مهمی در مدیریت اقتصادی، توسعه و رفاه اقتصادی وفرهنگ سازی آموز‌های دینی و همچنین بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند: مسجد مکانی است که بایستی کانون همه فعالیت‌ها قرار بگیرد و بر اساس سند توسعه فرهنگی استان مساجد به عنوان محور اصلی فعالیت‌های این نهاد به ویژه در حوزه مشارکت‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به موفقیت طرح مسجد محوری و با توجه به حضور ارزنده مردم در عرصه‌های مختلف و نقش کارآمدی مراکز دینی به ویژه مساجد خاطر نشان کرد: تمام طرح‌های مشارکتی این نهاد سبقه دینی دارند و از اعتقادات و باورهای مردم است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس ادامه داد: در طرح مسجد محوری تلاش شده است تا مساجد و هیئت امنا، معتمدین، امام جماعت و خادمین که در سطح محله مورد اعتماد و وثوق مردم هستند محور عمل مجموعه فعالیت‌های این نهاد در جذب کمک‌های مردمی و شناسایی نیازمندان در سطح محله در قالب سازماندهی جدید مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد و حضور گسترده مردم و نظارت کمیته امداد اقدامی فوری و کارآمد جهت رفع خواسته‌های نیازمندان داشته باشد.

بدری با بیان اینکه امور مساجد و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی با این نهاد همکاری دارند، اظهار داشت: بیش از ۲۵۰۰ نفر از اعضای هیئت امنا و ائمه جماعات دراین طرح مشارکت دارند.

وی افزود: طرح مسجد محوری در دو سال گذشته و با همکاری هیئت امنا و امام جماعت مساجد در استان فارس فعال شده است تا ضمن شناسایی و اولویت بندی نیازمندان از منابع و امکانات مردمی و مساعدت‌های دولت محترم برای رفع مشکلات آنان استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز