خبرگزاری کار ایران

ریئس فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتور سواری کشور:

اولین رویداد بین المللی اتومبیل‌رانی کشور از امروز در شیراز آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۴۷۷

تا به امروز هیچ رویداد رسمی اتومبیل‌رانی در کشور برگزار نشده بود و با توجه به اینکه حدود ۳۶ میلیون نفر از زن و مرد در سطح کشور دارای گواهی‌نامه هستند، می‌توان به پتانسیل بالای علاقه‌مندان به رشته رالی را پی برد که طرفداران زیادی دارد.

رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری کشور از برگزاری مسابقه رالی در شیراز از امروز چهارشنبه برای کسب سهمیه و حضور در رالی خاورمیانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حمیدرضا مهر علی، شامگاه شنبه، یکم مهر در نشست خبری در جمع خبرنگاران و تعدادی از شرکت‌کنندگان رالی با ابراز خرسندی برای برگزاری اولین مسابقات رسمی و حرفه‌ای رالی در کشور که در شیراز برگزار می‌شود، اظهار داشت: تا به امروز هیچ رویداد رسمی اتومبیل‌رانی در کشور برگزار نشده بود و با توجه به اینکه حدود ۳۶ میلیون نفر از زن و مرد در سطح کشور دارای گواهی‌نامه هستند، می‌توان به پتانسیل بالای علاقه‌مندان به رشته رالی را پی برد که طرفداران زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه رشته رالی یکی از زیر مجموعه‌های رشته اتومبیل‌رانی است و جزو مهم‌ترین و دشوار‌ترین رشته‌ها محسوب می‌شود، بیان کرد: مسابقات رالی معمولا در جاده‌های غیر آسفالت با موانع برگزار می‌شود و از لحاظ امنیت بسیار حساس است و در این مسابقه که نحوه تأمین امنیت و ایمنی و سنجش امتیازات راننده‌ها فنی و تخصصی است با حساسیت ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی به بیان دلیل عدم برگزاری مسابقات رالی در کیش اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های مختلف تمام استانداردهای لازم در کیش برای برگزاری این مسابقات وجود داشت به‌غیراز مسافت بالای ۲۰۰ کیلومتر موردنیاز این مسابقه که در این منطقه آزاد مورد تایید قرار نگرفت.

رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی کشور ضمن تشکر از استاندار فارس به دلیل روحیه فرهنگی و ورزش دوستانه به کاندیداتوری شهر شیراز برای برگزاری این مسابقات اشاره کرد و یادآور شد: این دوره مسابقه در شیراز که از دوم مهرماه آغاز می‌شود مرحله کاندیداتوری و کسب سهمیه برای حضور در رالی خاورمیانه است.

مهر علی از زیرساخت‌هایی که بعد از مسابقات باقی می‌ماند، سخن گفت و ادامه داد: راه شکافی و تسهیل راه‌های ارتباطی روستاییان در مرودشت، عسلویه و چند شهرستان دیگر بعد از اتمام مسابقه به همراه امکانات اینترنت، جی‌پی‌اس و موبایل باقی خواهد ماند که از مزایای برگزاری رالی در استان است.

وی مهم‌ترین مسئله در رالی امسال را میزبانی شهر شیراز برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا نشان دهیم که به لحاظ فنی تخصصی می‌توانیم میزبان رالی خاورمیانه باشیم و امید است که این رویداد هرساله در شیراز به‌صورت کاملاً رسمی به همراه تمام تیم‌های خاورمیانه برگزار شود.

مهر علی از دعوت تمام تیم‌های خاورمیانه به این مسابقه خبر داد و اضافه کرد: در مرحله اول ۳ تیم برای حضور در مسابقه اعلام آمادگی کردند که تیم اردن به دلیل مسائل حمل‌ونقل دچار تأخیر شد و به مسابقات نرسید اما دو تیم دیگر یعنی قطر و لبنان حضور خواهند داشت که به‌طورکلی ۳۰ تیم در مسابقه رالی شرکت می‌کنند.

وی از بی‌اطلاعی برخی رسانه‌های استان فارس سخن گفت و افزود: فاصله مسابقه رالی با تخت جمشید بیش از ۱۰۵ کیلومتر است و مسابقات رالی در تخت جمشید برگزار نمی‌شود و تنها پارکینگ این منطقه به این دلیل که نام تخت جمشید به‌عنوان نماد تمدن ایرانی در این مسابقه وجود داشته باشد، در اختیار ما قرار می‌گیرد.

در ادامه نماینده فدراسیون‌های کشور قطر و لبنان از حضور در این مسابقه ابراز خرسندی کردند و با اشاره به بازدید از مسیرهای رالی و مایید بر استاندارد بودن این مسیر‌ها، مهم‌ترین مسئله را بیمه شرکت‌کنندگان دانستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز