خبرگزاری کار ایران

مشاور استاندار فارس در امور جوانان خواستار شد؛

ورود نقادانه اصحاب رسانه به حوزه جوانان و ورزش

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۳۰۹

مدیریت ارشد استان به حوزه خبر و فعالان این عرصه به عنوان چشم و گوش بینا و شنوای مدیران نگاه می‌کند و انتظار می‌رود تا این چشم و گوش بینا و شنوا با نگاه نقادانه خود، زمینه ارایه عملکرد بهتر مدیران و تصمیم گیران استان را فراهم کند.

مشاور استاندار فارس در امور جوانان، عرصه خبر را عرصه از خود گذشتگی دانست و افزود: به اعتقادمن هیچ تجلیل و قدرانی نمی‌تواند پاسخگوی زحمات فعالان عرصه اطلاع رسانی باشد.

به گزارش ایلنا از شیراز، بهزاد حاجات نیا که شامگاه پنجشنبه، ۲۳مرداد، در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی حوزه اداره ورزش و جوانان استان فارس سخن می‌گفت، افزود: فرایند تولید، تنظیم و انتشار یک خبر، فرآیندی سخت است که نهایا این فرآیند سخت منجر به اطلاع رسانی به جامعه و بالابردن سطح آگاهی مردم می‌شود.

وی که به نمایندگی از استاندار فارس در این جلسه حضور داشت، ضمن تبریک مجدد هفته گرامیداشت خبرنگار افزود: مدیریت ارشد استان به حوزه خبر و فعالان این عرصه به عنوان چشم و گوش بینا و شنوای مدیران نگاه می‌کند و انتظار می‌رود تا این چشم و گوش بینا و شنوا با نگاه نقادانه خود زمینه ارایه عملکرد بهتر مدیران و تصمیم گیران استان را فراهم کند.

حاجات نیا نتیجه توسعه فضای حرفه‌ای رسانه‌های استان را توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان دانست و ادامه داد: به دور از شعارهای کلیشه‌ای، اصحاب رسانه باید به دنبال یک ارتباط دوسایه بین مردم و مسولان وآنهم با هدف مرتفع ساختن دغدغه‌های استان باشند.

مشاور استاندار فارس در امور جوانان، حوزه ورزش و جوانان را حوزه‌ای گسترده با دغدغه‌های خاص خود دانست و ادامه داد: به اعتقاد بسیاری از کار‌شناسان، ادغام دو سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان، ادغامی غیر کار‌شناسی بوده است که حاصل آن مغفول ماندن حوزه جوان ازبرخی نگاه‌های مدیریتی است.

وی افزود: پیش از این مبحثجوانان درقالب یک سازمان و باارتباط مستقیم رییس سازمان با مدیر ارشد استان اداره می‌شد که اکنون این حوزه تاحد معاونت یک اداره کل تنزل یافته است.

حاجات نیا با اشاره به تلاش‌های مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان و مدیر کل این مجموعه برای به حداقل رساندن این نقظه ضعف ساختاری افزود: درست است که بیشتر جمعیت ورزشکاران استان را قشر جوان تشکیل می‌دهند اما همین جوانان مشکلات و دغدغه‌های دیگری در حوزه‌های مختلف نظیر اشتغال، معیشت، ازدواج و… نیز دارند که به اعتقاد ما با این ساختار غلط نمی‌توان به آن‌ها توجه زیادی کرد.

مشاور استاندار فارس در امور جوانان خواستار ورود بیش از پیش اصحاب رسانه، روزنامه نگاران و منتقدین به حوزه جوانان و ورزش شد و افزود: نقد تصمیمات حوزه اجتماعی و ورزش توسط نگاه تیز بینانه و قلم کار‌شناسانه اصحاب رسانه در کنار ارایه و طرح نقطه نظرات سازنده می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های موجود در حوزه جوانان را مرتفع سازد.

حاجات نیا با بیان این مطلب که اگر به برخی از دغدغه‌های موجود توجه کار‌شناسانه نشود این دغدغه‌ها در بلند مدت تبدیل به بحران‌های اجتماعی می‌شوند، افزود: بحران‌ها یی مانند بیکاری، افزایش سن ازدواج، زندگی‌های مجردی و… حاصل توجه نکردن به دغدغه‌ها ی حوزه جوانان درگذشته بوده که باید هرچه سریع‌تر برای این چنین مسایل راه حل علمی و کار‌شناسی پیدا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز