خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه‌ی تولیت آستان احمدی و محمدی(ع):

صحن شاهچراغ به دانشکده علوم قرآنی تبدیل می‌شود

کد خبر : ۱۶۳۴۲۳

رییس حوزه‌ی تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) از برنامه‌ریزی های این آستان برای راه‌اندازی دانشکده‌ی علوم قرآنی خبر داد.

رییس حوزهٔ تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) از برنامه‌ریزی‌های این آستان برای راه‌اندازی دانشکدهٔ علوم قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور گفت: با هدف آموزش علوم و معارف قرآنی در سطوح دانشگاهی، فراگیر کردن بیشتر قرآن در حرم احمدی و محمدی(ع) و ارتقا سطح ارائه آموزش‌های قرآنی و بهره گیری از اساتید مجرب کشوری به زودی دانشکده علوم قرآنی در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به عنوان سومین حرم اهلبیت(ع) در ایران اسلامی راه اندازی می‌شود.

وی افزود: با ارتقاء واحد دارالقرآنِ آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، به اداره علوم و قرآن حدیث، فعالیت‌های قرآنی در این حرم مطهر ساماندهی مناسبی شده و احداثدانشکده علوم قرآن و حدیثبا رویکردی بین‌المللی به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس حوزه تولیت آستان سومین حرم اهلبیت در ایران اسلامی خاطرنشان کرد: هم اکنون پیگیری‌های لازم برای دریافت مجوز از وزارت علوم در حال انجام است که امیدواریم بزودی شاهد راه اندازی بزرگ‌ترین مرکز قرآنی کشور در سومین حرم اهلبت باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مدرسه‌ علمیه حکیم نیز از این پس تحت اشراف تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) اداره خواهد شد.

وی افزود: مدیر جدید این حوزه‌ علمیه به‌زودی منصوب می‌شود و این حوزه علمیه با چارت جدید زیر نظر حوزه‌ علمیه قم، به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

این مقام مسئول، یکی از محورهای اصلی فعالیت تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) را توجه به، تحقق نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری دانست و گفت: حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) باید جریان‌ساز اصلی فرهنگ قرآنی در جنوب کشور باشد که این مهم با مخاطب‌محوری، تخصصی کردن برنامه‌ها و بهره‌گیری از اساتید مجرب در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی، ممکن می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز