خبرگزاری کار ایران

در نشست هم اندیشی مطرح شد؛

لزوم آموزش فرهنگ شهروندی در کنار آموزش حفاظت از منابع آب

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۸۲۶

نشست هم اندیشی مدیران و مسئولان شرکت آب منطقه‌ای فارس و مدیر کل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز با موضوع تبیین فرهنگ شهروندی و آموزش برای حفاظت از منابع آب زیرزمینی در راستای مسئولیت اجتماعی شهرداری ها برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، رئیس گروه احیا و تعادل بخشی آب منطقه‌ای فارس دراین نشست با بیان اینکه یکی از مهمترین پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی، اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگسازی است اظهار داشت: هدف اساسی از تدوین این برنامه‌ها این است که مردم متوجه شرایط حساس و مهم کنونی در افت سفره های آب زیر زمینی در شیراز و در سطح استان بشوند، آموزش فرهنگ شهروندی همزمان با آموزش مصرف بهینه آب نقش فراگیری در حفاظت از منابع آب دارد و از رسالت های شهرداری ها است که باید دنبال شود.

حمیدرضا حیدری  در ادامه با بیان اینکه تا مردم وارد عرصه آموزش و مصرف بهینه آب نشوند نباید انتظار داشت که برنامه‌ها بصورت کامل نتیجه دهد افزود: ما به مصرف بهینه نخواهیم رسید مگر آنکه شهرداری‌ها در تجهیز چاه‌های استفاده از آب در سطح شهر به کنتور هوشمند مجهز شوند و صرفه جویی و مصرف بهینه آب جلوی چشم مردم به ظهور برسد، البته شهرداری‌ها در این زمینه همکاری خوبی داشته است. کاهش سطح چمن، استفاده از پوشش های گیاهی کم آب بر، استفاده از آب باران و یا پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهری، کمک شایانی است که به حفاظت از منابع آب خواهد انجامید و شهرداری‌ها در این عرصه عملکرد مطلوبی داشته اند.

رئیس گروه حفاظت و بهره برداری از منابع آب زیرزمینی آب منطقه‌ای فارس نیز در این نشست با تقدیر از مدیران روابط عمومی شهرداری شیراز اظهار داشت: با توجه به حجم زیاد ارباب رجوع و مخاطبی که شهرداری‌ها دارند، این توانمندی خوبی در کمک به اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگسازی در مصرف بهینه آب است که باید از این ظرفیت ها بهره گیری کرد.

صدیقه حسن زاده افزود: شهرداری‌ها می‌توانند با برگزاری جشنواره های فرهنگی از جمله نقاشی مرتبط با آب، دیوار نوشته روی دیوار های پارک‌ها و مسیرهای پیاده روی و سایر ابزارهای اطلاع رسانی که در اختیار دارند به فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب بپردازد.

وی ادامه داد: استفاده از پساب ها و آب های خاکستری در آبیاری چمن و فضای سبز شهری نیز کمک شایانی به حفظ منابع آب می کند.

لزوم آموزش و فرهنگ سازی در جهت بهره برداری و مصرف بهینه از منابع آب

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس نیز توضیحاتی در خصوص طرح احیا و تعادل بخشی و پروژه‌های زیرمجموعه این طرح از جمله اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی ارائه داد و بر لزوم آموزش و فرهنگ سازی در جهت بهره برداری و مصرف بهینه از منابع آب، پیشگیری از اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی و نصب کنتور بر روی چاه‌ها تاکید کرد.

محمد مهدی شریفی  در ادامه اطلاع رسانی و فرهنگسازی، برنامه ریزی جهت صرفه جویی مصرف آب و کاهش مصرف آب را موضوعی چند وجهی دانست که با همکاری و مشارکت شهرداری ها می توان دراین عرصه به نتایج خوبی دست یافت.

 استفاده از پساب ها در آبیاری فضای سبز برخی مناطق شیراز در آینده

 مدیرکل روابط عمومی شهرداری شیراز نیز ضمن خوشامدگویی و استقبال از مباحث مطرح شده آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری با شرکت آب منطقه ای اعلام کرد و به اقدامات انجام شده توسط شهرداری در جهت حفظ منابع آب اشاره کرد.

رضا جاویدی در ادامه به ساخت تصفیه خانه و استفاده از پساب ها در آبیاری فضای سبز برخی مناطق شیراز در آینده اشاره کرد و گفت : در اختیار گذاشتن بسترهای تبلیغاتی شهر از جمله پخش کلیپ در تلوزیون های شهری مستقر در سطح شهر و تلوزیون های موجود در واگن های قطار شهری، انتشار مباحث در پایگاه خبری شهرداری شیراز، نصب پوستر در اتوبوس‌های درون شهری، آموزش در فرهنگسراها و پخش بروشور از جمله پیشنهاداتی است که مطرح شده و جهت همکاری با شرکت آب منطقه‌ای در راستای حفظ منابع آب می‌توان به آن پرداخت.

مدیر کل روابط عمومی شهرداری شیراز در پایان با توجه به اهمیت موضوع به ضرورت تنظیم یک تفاهم نامه بین شرکت آب منطقه‌ای فارس و شهرداری شیراز جهت پیشبرد بهتر اهداف تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز