خبرگزاری کار ایران

لزوم تحقیق و تفحص از طرح ترافیک شیراز؛

طرحی که همچنان محل دعواست

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۹۱

طرح ترافیک شیراز که قرار است در محیطی ۱۴ کیلومتری و مساحتی ۸۲۱ کیلومتری اجرا شود، یکی از طرح‌های مصوب وزارت کشور است که از یک سال و نیم پیش تاکنون محل اختلاف نظر مدیران استان فارس بوده است و بار‌ها اجرای آن به تعویق افتاده است.

شیراز - ایلنا: شاید این روزها کلیشه‌ای‌ترین سوژه رسانه‌ها در استان فارس، بحثطرح ترافیک و چگونگی اجرای آن باشد. طرحی که به گفته رییس پیشین شورای اسلامی شهر شیراز، با هدف حفظ و نگهداری محیط زیست و جلوگیری از آلوده شدن هوای شهر شیراز لازم الاجراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی زحمتکش که پس از پایان عمر شورای سوم به شهرداری شیراز نقل مکان کرده است، در قامت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری به شدت از اجرای این طرح دفاع می‌کند و معتقد است با اجرای طرح محدودیت تردد در نقاط مرکزی شیراز، شاهد کاهش ۴۰ درصدی در حجم تردد خودرو‌ها در محدوده تعیین شده خواهیم بود.

وی که معتقد است شهرداری پارکینگ‌های مورد نیاز اجرای این طرح را فراهم کرده است، می‌گوید: به اندازه کافی پارکینگ در مبادی ورودی طرح پیش‌بینی شده است و امیدواریم طی ماه‌های آینده و با بهره‌برداری از پارکینگ‌های در حال ساخت، هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نداشته باشد.

ادعایی که فرمانده نیروی انتظامی استان فارس، تلویحآ آن را رد می‌کند و می‌گوید: ظرفیت پارکینگ با سفارش و دستور اداری افزایش پیدا نمی‌کند!

البته اظهار نظر زحمتکش تنها اظهار نظری نیست که سردار سجادیان در مقابل آن از خود واکنش نشان می‌دهد.

رییس پلیس استان فارس صحبت‌های مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در خصوص آماده بودن زیرساخت‌های اجرای طرح ترافیک شیراز را نیز تکذیب می‌کند و معتقد است تنها مراجع و کسانیکه می‌توانند در خصوص طرح ترافیک تصمیم بگیرند، استاندار فارس، فرمانده نیروی انتطامی استان و شورای شهر هستند.

سجادیان که به گفتهٔ خودش قرار بود در جلسه مشترک با شهردار و اعضای شورای شهر شیراز موارد مبهم طرح ترافیک را در حضور خبرنگاران و افکارعمومی بازگو کند، می‌گوید: در خصوص طرح ترافیک همه گفتنی‌ها و مسائل را به مسئولان گفته‌ایم.

وی تاکید می‌کند این طرح زمانی اجرا می‌شود که خواسته‌های پلیس درخصوص آن تامین شده باشد.

سجادیان با تاکید مجدد بر مواضع خود مبنی بر لزوم رفع عیوب طرح ترافیک شیراز، تحویل دوربین‌های کنترل کننده این طرح به پلیس راهور و جمع‌آوری نرده‌های ایجاد شده در خیابان انقلاب را دو الزام مهم اجرای این طرح می‌داند.

طرح ترافیک شیراز که قرار است در محیطی ۱۴ کیلومتری و مساحتی ۸۲۱ کیلومتری اجرا شود، یکی از طرح‌های مصوب وزارت کشور است که از یک سال و نیم پیش تاکنون محل اختلاف نظر و دعوای مدیران استان فارس بوده است و بار‌ها اجرای آن به تعویق افتاده است.

طرحی که گرچه به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با هدف جلوگیری از آلودگی هوای شیراز طراحی شده، اما زیرساخت‌هایی نظیر تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی و قطارشهری، پارکینگ‌های طبقانی در مبادی ورودی این طرح و… فراهم نشده است.

هرچند معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز که تا چند ماه پیش از این به عنوان رییس شورای شهر شیراز مشغول به خدمت بوده است، بهتر از هرکسی می‌داند که وجود انبوه مراکز درمانی خصوصی و دولتی در مرکزشهر شیراز به خصوص بلوار زند، وجود کارخانه‌ای نظیر روغن نباتی در شهر شیراز و انبوه سازی و گسترش شهر به سمت شمال‌غرب سه عامل مهم ترافیک سنگین و آلودگی هوای شیراز است، اما به همراه دیگر مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر از اجرای این طرح دفاع می‌کند و در سوی دیگر میدان فرمانده نیروی انتظامی فارس که دفاع استاندار و دستور فرماندهٔ ناجا را پشتوانه اظهارنظر‌هایش می‌بیند در مقابل اجرای این طرح از خود مقاومت نشان می‌دهد.

کش و قوسی که هر چند اینک به یک گره کور در سطح شهر شیراز تبدیل شده است و قطعا تاکنون تنها خروجی آن سردرگمی شهروندان این کلان شهر بوده است، اما لزوم تحقیق و تفحص در خصوص برخی موارد آن نظیر زمان ساخت نرده‌های انبوهی که در اجرای آن بکار رفته و اینک محل اختلاف است و یا دوربین‌هایی که با هزینه‌های کلان خریداری شده است، بیش از پیش لازم به نظر می‌رسد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز