خبرگزاری کار ایران

معاون قوه قضاییه در سفر به فارس:

۴۳ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف به صلح ختم شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۷۹۲

معاون قوه قضاییه و رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، گفت: ۴۳ درصد پرونده‌های ارجاع شده به شوراهای حل اختلاف در سال جاری به صلح ختم شده که این آمار در سال گذشته ۳۹ درصد بوده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام هادی صادقی یکشنبه در همایش "یاوران صلح شورای های حل اختلاف و ستاد صبر استان فارس" افزود: از سال قبل تاکنون در شوراهای حل اختلاف کشور چهار میلیون و ۹۰۰ هزار پرونده رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: ۳۹ درصد از پرونده‌های بررسی شده در شوراهای حل اختلاف در سال گذشته به صلح و سازش ختم شده است که این آمار از ابتدی سال جاری تاکنون به ۴۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون قوه قضاییه گفت: فارس برترین استان‌ کشور در زمینه صلح و سازش در پرونده‌های قوه قضاییه است.صادقی افزود: بیش از ۵۹ درصد پرونده‌ها استان فارس در شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده که از میانگین کشوری بالاتر است. وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان از این موضوع دارد که ظرفیت‌های سازشی در استان فارس بسیار بالا است.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این همایش گفت: یک هزار و ۴۰۰ صلح‌یار در شوراهای حل اختلاف و دادگستری‌ استان فعالیت دارند.

موسوی با بیان اینکه از حدود ۱۰ سال قبل تاکنون استان فارس در صلح و سازش قتل اغلب رتبه اول کشور را دارا است، افزود: سال گذشته در این استان پرونده ۷۱ فقره قتل عمد به سازش انجامید.

 

 


 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز