خبرگزاری کار ایران

ترکان:

ضرورت حذف قوانین دست و پاگیر و زائد از مناطق ازاد

کد خبر : ۱۸۱۱۵۵

در حالی که قصد داشتیم با ایجاد مناطق آزاد فضای کسب و کار بهتری را خلق و قطب های صادراتی جدید برای کشور ایجاد کنیم اما اکنون این مناطق به قطب های واردات تبدیل شده اند.

اکبر ترکان عصر شنبه در نخستین گردهمایی تخصصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و روابط بین الملل در سالن اجتماعات هتل بزرگ تهران، افزود: قرار است بنادر و مناطق آزاد، از رویه های پیچیده و درهم آزاد شوند تا فضای کسب و کار بهتری در کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مشاور رییس جمهوری، مناطق آزاد کشور را الگوی توسعه ایران ۱۴۰۴ دانست و تصریح کرد: با برنامه ریزی های جدید در دولت، مناطق آزاد کشور قصد دارند تا با حذف قوانین دست و پاگیر اداری در راستای توسعه ملی گام بردارد.

وی با اشاره به تاریخچه مناطق آزاد جهان، افزود: هنگامی که انواع قوانین دست و پاگیر اداری در دنیا شکل گرفت و بتدریج جهان به جنگلی از مقررات تبدیل شد، مناطق آزاد نیز شکل گرفت، هرچند که این مناطق باید از وجود قوانین دست و پاگیر و زائد رها شوند.

به گفته ترکان، مناطق آزاد کشور می توانند اقتصاد ما را به چرخه تجارت جهانی متصل کنند.

در این نشست تخصصی که با حضور ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و محمود سریع القلم استاد دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، جایگاه کشورها در روابط بین الملل و مناطق آزاد ایران در روابط بین الملل مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز