خبرگزاری کار ایران

سرمایه گذاری ایمیدرو و کویت استیل برای تولید فولاد در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۰۴۱

شرکت فولاد کویت و ایمیدرو یک مجتمع فولاد در منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس(بندرعباس) احداثمی کنند.

بر اساس یادداشت تفاهمی که بین مهدی کرباسیان رییس هیات عامل این سازمان و عواد الخالدی(Avvad Al khaledi) مدیر عامل شرکت فولاد کویت به امضا رسید طرفین برای سرمایه گذاری مشترک با هدف ایجاد یک مجتمع فولادسازی در ایران طی ۴ فاز توافق کردند.
به گزارش ایلنا، این تفاهمنامه در ادامه برنامه سرمایه گذاری مشترک ایران و کویت به امضا رسیده است. مرحله نخست سرمایه گذاری مشترک دو کشور، ‌ در سال ۱۳۷۵(۱۹۹۶) با راه اندازی کارخانه فولاد کویت آغاز شد به طوری که در سه مرحله ۳ خط تولید شامل محصولات نوردی به ظرفیت های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تن و یک خط تولید فولاد خام ۸۰۰ هزار تنی در آن کارخانه به بهره برداری رسید. به طوری که ۴۹درصد سهام آن شرکت در اختیار ایمیدرو قرار دارد و مابقی متعلق به شرکت فولاد کویت است. این شرکت هم اینک در حال اتمام طرح توسعه نورد با ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن در سال است که در اواخر تابستان ۹۳ راه اندازی خواهد شد.
رییس هیات عامل ایمیدرو پس از امضای این یادداشت تفاهم گفت: ‌ با امضای این یادداشت تفاهم، طرفین آماده اجرای طرحی مشابه در ایران هستند به طوری که در مرحله نخست یک کارخانه تولید آهن اسفنجی(احیای مستقیم) با ظرفیت تولید ۱.۶ میلیون تن احداثو در دو مرحله کارخانه یک میلیون تنی تولید فولاد خام و سپس کارخانه یک میلیون تنی محصولات نوردی احداثشود. کرباسیان تصریح کرد: اجرا و راه اندازی طرح ۵ میلیون تنی گندله سازی نیز به عنوان فاز بعدی این سرمایه گذاری مشترک محسوب می شود.
وی در مورد تعهدات ایمیدرو نیز اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای احداثطرح ها، ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز و ۲۰۰ مگاوات نیروی برق این کارخانه ها نیز از سوی این سازمان تامین خواهد شد. از سوی دیگر تسهیل در واردات و صادرات مواد اولیه و تولید شده، ‌ استفاده از خدمات گمرکی و معافیت های مالیاتی و دیگر خدماتی که موجب تسریع در اجرا و سودآوری طرح ها می شود بر اساس قانون جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی مشمول طرح های مذکور خواهد شد. همچنین توافق شده این کارخانه ها در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس احداثشوند.
همچنین عواد الخالدی(Avvad Al khaledi) مدیر عامل شرکت فولاد کویت نیز درباره نحوه سرمایه گذاری در این پروژه ها اظهار داشت: سرمایه مورد نیاز اجرای این طرح ها به صورت فاینانس از طرف نهادهای مالی کویت و با نرخ بهره پایین تامین می شود.
بر اساس توافق طرفین اقدامات فوق توسط کمیته سرمایه گذاری مشترک پیگیری و راهکارهای تسریع در اجرای عملیات ساخت بررسی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز