خبرگزاری کار ایران

صادرات چین به ایران ۲ برابر شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۸۷۲

گمرک چین از مبادلات ۴.۷ میلیارد دلاری ایران و چین در نخستین ماه ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد واردات چین از ایران در این مدت رشد ۵۹ درصدی و صادرات به ایران افزایش ۱۲۲ درصدی داشته است.

گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در نخستین ماه سال جاری میلادی به ۴.۷ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایلنا، مبادلات ایران و چین در این ماه با رشد قابل توجه ۸۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و این در حالیست که در ژانویه ۲۰۱۳ تجارت بین دو کشور بالغ بر ۲.۶ میلیارد دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش واردات چین از ایران در ماه نخست سال جاری میلادی به ۲.۶ میلیارد دلار رسیده که این رقم با رشد ۵۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. چین در ژانویه ۲۰۱۳ بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است.

صادرات چین به ایران در ژانویه امسال نیز افزایش بیش از ۲ برابری داشته است و به ۲ میلیارد دلار رسیده است. این کشور در ژانویه ۲۰۱۳ حدود ۹۴۵ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

کل مبادلات تجاری چین با جهان در ژانویه ۲۰۱۴ بالغ بر ۳۸۲ میلیارد دلار اعلام شده که ۲۰۷ میلیارد دلار از این رقم مربوط به صادرات چین و ۱۷۵ میلیارد دلار مربوط به واردات این کشور از جهان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز