خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه آهن فروشان کشور در گفتگو با ایلنا:

بهای آهن و میلگرد در بازار پایین تر از بورس است / انبوه سازان فعالیتشان را بسیار محدود کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۳۹

به دلیل نیاز بازار به نقدینگی هم اکنون معاملات هر کیلوگرم آهن در بازار حدود ۲۰۰۰ تومان است این در حالی است که بهای آهن در تابلوی بورس بیش از ۲۰۰۰ تومان است و معاملات در بورس بسیار محدود شده است.

رییس اتحادیه آهن فروشان کشور گفت: به‌دلیل عدم نقدینگی، بهای آهن و میلگرد در بازار پایین‌تر از بورس شده است.

محمد آزاد، رییس اتحادیه آهن فروشان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر که نرخ آهن آلات در بازار کمتر از بورس است اظهار داشت: به دلیل نیاز بازار به نقدینگی هم اکنون معاملات هر کیلوگرم آهن در بازار حدود ۲۰۰۰ تومان است این در حالی است که بهای آهن در تابلوی بورس بیش از ۲۰۰۰ تومان است و معاملات در بورس بسیار محدود شده است.

وی افزود: همچنین نرخ میلگرد در بازار حدود ۱۹۰۰ تومان تا ۱۸۸۰ تومان است در حالی که بهای میلگرد به صورت سلف در بورس ۱۷۸۵ تومان است که با احتساب ۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده نرخ آن به بیش از ۱۹۰۰ تومان می رسد.

رییس اتحادیه آهن فروشان کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه نرخ آهن آلات در افزایش تورم موجود تاثیری نداشته است، چرا که فولاد از خردادماه ۲۰ درصد نیز کاهش قیمت داشته است که علت آن تقویت ارزش پول ملی در مقابل دلار و نیز کاهش ۳۰ درصدی تقاضا در مقابل عرضه بوده است.

وی با بیان این که در این مدت واردات محصولات فولادی محدود و منحصر به مواد اولیه بوده است؛ تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون مقدار بسیار ناچیزی کالای ساخته شده به کشور وارد شده و عمده آهن آلات و فولاد تولید داخل بوده است.

آزاد با اشاره به کاهش ساخت و سازها و نیز تعطیلی طرح مسکن مهر افزود: به نظر می رسد انبوه سازان فعالیتشان را بسیار محدود کرده‌اند و خرید و فروش مسکن نیز تا حدودی راکد شده چرا که به نظرآنها در شرایط کنونی ساخت و ساز مسکن به صرفه نیست و دستمزدها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ آهن آلات تنها ۲۰درصد از هزینه کل ساختمان را به خود اختصاص می دهد گفت: ۸۰ درصد دیگر هزینه کل ساختمان شامل سایر مصالح ساختمانی است که در ساخت و سازها به کار می رود و نیز در این میان دستمزدها و اجرتی که به کارگران داده می شود هم رشد چشمگیری داشته است و تا بهبود شرایط اقتصادی به نظر می رسد رکود در ساخت و ساز ادامه داشته باشد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز