خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون وزیر کار؛

توسعه بخش تعاون با خلاقیت و نوآوری امکان پذیر است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۰۱۲

خلاقیت و نوآوری برای توسعه بخش تعاون ضروری است زیرا اگر اسم باشد و رسم تعاون نباشد و اگر شعار باشد و عمل نباشد به تعاون ضربه وارد خواهد شد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: خلاقیت و نوآوری برای توسعه بخش تعاون ضروری است زیرا اگر اسم باشد و رسم تعاون نباشد و اگر شعار باشد و عمل نباشد به تعاون ضربه وارد خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمید کلانتری در نشست هم اندیشی اعضای اتحادیه سراسری بنیادهای توسعه کارآفرینی و تعاون کشور با استناد به موارد مطروحه اعضای اتحادیه موصوف، اظهار داشت: با وجود ادغام در وزارت تعاون خوشبختانه بنیادهای توسعه کارآفرینی تعاون استانها اقدامات در خوری در بخش تعاون انجام داده اند و باید کمک کرد که این شعله پرنور تر شود.

وی با اشاره به اعضای اتحادیه سراسری بنیادهای توسعه کارآفرینی و تعاون، گفت: لفظ بنیاد دارای بار ارزشی است که کمتر به مؤسسات غیردولتی تعلق گرفته و همچنین شما در عنوان بنیاد خود، دو واژه کارآفرینی و تعاون را کنار هم داشته و در محتوی هم دنبال توسعه تعاون در کشور هستید و این همان اهدافی است که وزارتخانه به دنبال تحقق آن است و شما به عنوان یک تشکل غیردولتی در کنار وزارتخانه فعالیت مفید دارید.

وی افزود: تعاون و اشتغال با هم است، در واقع تعاون دالان اشتغال آفرینی است، هر اقدامی که در راستای اجرایی شدن ' هفت راهبرد تحول تعاون ' انجام شود نتیجه اش اشتغال است و گرایش کلی این است که از ظرفیت های جامعه استفاده کنیم تا بخش تعاون رشد کند.

وی اظهار داشت: اما نگاه باید نگاه ترویجی باشد نه نگاه دولتی. وزارت تعاون و کار آنقدر باید تعاونی ها را توانمند کند به طوری که حداقل وابستگی به دولت و حداکثر وابستگی اعضا به خود و شبکه تعاون ایجاد شود. در برنامه های تحول که اعلام شد تحکیم تعاملات شبکه ای به همین مفهوم است.

کلانتری با بیان اینکه گاهی ' تعاونی ' داریم اما ' تعاون ' نداریم، تأکید کرد: باید روح تعاون در تعاونی ها و اتحادیه های تعاونی و در فرهنگ مردم جا بیفتد و تمام تعاملات در فضای تعاون و همکاری و همدلی باشد. کشور ما یک نگاه ارزشی به تعاون دارد که در راستای عدالت، توزیع عادلانه کالا و خدمات در مواقع بحرانی، توزیع عادلانه ثروت کارکرد دارد.

معاون امور تعاون ضمن قدردانی از بنیادها به دلیل ورود متعهدانه و دلسوزانه به هفت راهبرد تحول بخش تعاون، اظهار داشت: برنامه های عملیاتی عنوان شده توسط اعضا اتحادیه قابل بهره برداری و استفاده است و باید در برنامه های بنیادهای کشور بازنگری شود تا نقش اجتماعی خود را بهتر از گذشته ایفا کنند.

وی ادامه داد: اگر در تعاون روحیه تفاهم و خلاقیت و نوآوری و سلامت نباشد، تعاون رشد نمی کند. تبلیغات بنیادها باید متناسب با عملکرد باشد و اینکه بنیادها در رأس برنامه های خود جمع آوری آمار و اطلاعات و به روز رسانی آمار همراه با تحلیل باشند، شایسته است.

کلانتری با ذکر اینکه اعضای بنیادها باید حفیظ و علیم باشند، افزود: از افراد خوشنام، توانمند و باتجربه در کنار افراد جوان و بانشاط استفاده شود. بنیادها مسئولیت پذیر باشند و کارها را بپذیرند و با پذیرش برون سپاری برخی کارهای اجرایی به بخش تعاون کمک کنند. ما آمادگی عقد تفاهم نامه و قرارداد با بنیادها را داریم.

وی با اشاره به ایجاد تعاملات بیشتر بین اتاقهای تعاون و بنیادهای کارآفرینی و توسعه تعاون، اظهار داشت: اساسنامه های تعاونی ها و بنیادها براساس قانون جدید اصلاح شود و پیگیری اینکه بنیادها بتوانند عضو ICA شوند، منعی ندارد و اتاق تعاون به عنوان نماینده رسمی کشور در اتحادیه بین المللی تعاون حضور دارد و اتحادیه بنیادها نیز می توانند به عنوان عضو ناظر در اتحادیه بین الملل حضور داشته باشند.

در این نشست کبری محمدی مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون زنان ایران و علیرضا بابازاده، امید شنعه، منصور نوائی، کریم فکری، عابد علی آبادی، سیدمحمد سپیددم و رضا سواری به ترتیب مدیران عامل بنیادهای توسعه تعاون استانهای لرستان، تهران، گیلان، کرمان، خراسان جنوبی، کرمانشاه و زنجان به بیان اقدامات خود در جهت ساماندهی کارجویان و تشکیل توانمندسازی و هدایت و حمایت انواع تعاونی ها، کارگزاری واگذاری ها در راستای اصل ۴۴، سرمایه گذاری های خارجی، جذب منابع و تسهیلات در جهت مشاغل خانگی، پرداختند.

در پایان نشست غلامحسن بشارتی مدیرکل توسعه تعاون به جمع بندی مذاکرات و نقطه نظرات و سؤالات حاضرین پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز