خبرگزاری کار ایران

سعید لیلاز در گفتگو با ایلنا:

ریزش نرخ دلار به علت جو روانی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۲۷

قیمت دلار با نرخ مبادله‌ای در بودجه ۱۳۹۴ نباید کمتر از ۳ هزار تومان باشد و به طور کلی دولت نباید برای تک نرخی کردن دلار منتظر حصول توافق هسته‌ای باشد.

یک کار‌شناس مسائل اقتصادی گفت: مردم و اقتصاد گردان‌ها در بازار بر روی مذاکرات هسته‌ای بیش از حد خوش بین بودند و حساب باز کرده بودند که همین موضوع باعثشد تا پس از پایان بردن نتیجه مذاکرات نرخ دلار کمی افزایش پیدا کند اما امروز با فروکش کردن این جو روانی نرخ دلار مجددا کاهش یافت.

سعید لیلاز، در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: به نظر می‌رسد برخی دست‌های پشت پرده‌ هم بی‌میل نبودند که دستاوردهای اقتصادی دولت بویژه در تثبیت قیمت دلار و ارامش بخشیدن به بازار ارز را بی‌اعتبار کنند و تلاش‌هایی هم شد که نرخ دلار افزایش پیدا کند که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: در عین حال کاهش قیمت جهانی نفت خام بر قیمت دلار در بازار داخلی اثر خواهد گذاشت؛ ضمن اینکه افزایش نرخ دلار در بازار داخل تا حدی نیز بر اثر افزایش ارزش بین المللی دلار در برابر سایر ارزهای معتبر جهانی اتفاق افتاده و این امر طبیعی است.

لیلاز افزود: در چند ماه اخیر افزایش چشم گیر ارزش بین المللی دلار تا ۱۰ درصد بر قدرت خرید بین المللی ایران افزوده استکه بخش مهمی از کاهش قیمت نفت و کاهش ارزش ریال در برابر دلار را جبران کرده است.

وی تصریح کرد: قیمت دلار به نرخ مبادله‌ای در بودجه ۱۳۹۴ نباید کمتر از ۳ هزار تومان باشد و به طور کلی دولت نباید برای تک نرخی کردن دلار منتظر حصول توافق هسته‌ای باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز