خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار؛

رتبه بیست و یکم ایران در مصرف سرانه تخم مرغ

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۹۵۸

در میان صادرکنندگان بر‌تر تخم مرغ در جهان کشورهای هلند، ترکیه، لهستان، آلمان، مالزی، چین، اسپانیا، آمریکا، بلژیک و عربستان سعودی به عنوان ۱۰ کشور بر‌تر ۷۳.۳ درصد صادرات تخم مرغ در در سال ۲۰۱۱ در جهان را به میزان یک میلیون و ۴۱۶ هزار تن در اختیار دارند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: در جهان شش میلیون و ۷۸۵ هزار مرغ تخم گذار وجود دارد که در این میان چین با تولید ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تخم مرغ ۳۶/۹درصد سهم جهانی تولید این محصول را از آن خود کرده است. پس از آن آمریکا و هند در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد طلاکش در مراسم روز جهانی تخم مرغ اظهار کرد: ‌در میان صادرکنندگان بر‌تر تخم مرغ در جهان کشورهای هلند، ترکیه، لهستان، آلمان، مالزی، چین، اسپانیا، آمریکا، بلژیک و عربستان سعودی به عنوان ۱۰ کشور بر‌تر۷۳/۳درصد صادرات تخم مرغ در در سال ۲۰۱۱ در جهان را به میزان یک میلیون و ۴۱۶ هزار تن در اختیار دارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در همین سال کشورهای آلمان، عراق، هلند، هنک کنگ، سنگاپور، فرانسه، بلژیک، سوئیس، ‌انگلستان و ایران به ترتیب ۱۰ کشور بر‌تر واردکننده تخم مرغ در جهان نام گرفته‌اند که با واردات یک میلیون و ۱۵۲ هزار تن از این محصول سهم ۶۸.۵ درصدی را در واردات تخم مرغ به خود اختصاص داده‌اند.

طلاکش در خصوص رتبه بندی سرانه تخم مرغ در کشورهای جهان براساس گزارش‌های بین المللی سال ۲۰۱۲ اظهار کرد: کشور مکزیک با سرانه مصرف ۳۳۵ عدد بیشترین میزان مصرف تخم مرغ را به خود اختصاص داده است. پس از آن کشورهای ژاپن، اوکراین، چین، روسیه، آمریکا، آرژانتین، دانمارک، اسپانیا و مجارستان در رتبه‌های دوم تا دهم جهانی قرار دارند. همچنین ایران در این میان با مصرف سرانه ۱۹۱ عدد تخم مرغ بیست و یکمین مصرف کننده این محصول به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز