خبرگزاری کار ایران

بخشدار قیامدشت در گفت‌وگو با ایلنا:

حل مشکل آب شرب تا خرداد سال آینده زمان می‌برد / مردم تحمل کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۲۸۱

به دلیل عدم اعلام میزان آب اختصاصی سد ماملو به قیامدشت و عدم اتمام پروژه ساخت مخزن ذخیره آب، هنوز مشکل آب قیامدشت رفع نشده است.

بخشدار قیامدشت درباره بهبود وضعیت آب شرب این منطقه گفت: آب شرب در قیامدشت همچنان توسط شرکت‌های خصوصی بین مردم منطقه عرضه می‌شود.

تقوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات انجام شده برای رفع مشکل آب شرب منطقه قیامدشت گفت: این موضوع را از دو جنبه کمی و کیفی بررسی کردیم. در بحثکمی مخرن آب ۵ هزار متر مکعبی در قیامدشت احداثخواهد شد تا در زمان قطع آب به تامین آب کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه از نظر کیفی، آب قیامدشت با مشکلاتی مواجه است، افزود: تلاش شده است تا سهمیه‌ای از آب سد ماملو به این منطقه اختصاص داده شود. با اجرایی شدن این موضوع می‌توان آب سد ماملو را با آب لوله‌کشی قیامدشت مخلوط کرد تا کیفیت آب برای شرب بهتر شود.

تقوی با اشاره به اینکه آب لوله کشی قیامدشت از نظر بهداشتی مشکلی ندارد، گفت: مشکل آب لوله کشی قیامدشت به دلیل مزه آن است، جرم آب بالا است و به اصطلاح لب شور است و این مساله سبب شده که به لحاظ ذائقه‌ای قابل شرب نباشد.

وی تاکید کرد: مخلوط کردن آب ماملو با آب لوله کشی قیام دشت مشکل آب را رفع می‌کند که این کار در مرحله کار‌شناسی است.

تقوی با اشاره به اینکه به دنبال تخصیص میزان سهمیه آب سد ماملو به قیامدشت هستیم، افزود: زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب هم انجام شده اما به دلیل عدم اعلام میزان آب اختصاصی به قیامدشت و همچنین به دلیل عدم اتمام پروژه ساخت مخزن ذخیره آب، هنوز مشکل آب قیامدشت رفع نشده است.

بخشدار قیامدشت همچنین درباره کنترل قیمت آب شربی که توسط شرکت های خصوصی در قیامدشت عرضه می شود، گفت: شرکت های خصوصی در حقیقت هم پول تصفیه و هم حمل آب به درب منازل را دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا قیمت‌ها را کنترل کنیم، اما بعضا تخلفاتی مشاهده می شود که با آنها نیز برخورد صورت می‌گیرد.

تقوی گفت: قرار بر این است که تا خرداد سال ۹۴ کار ساخت مخزن تمام شود و مردم هم باید در طول مدت ۶ ماه این وضعیت را تحمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز