خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

شهروندان تنها ۳۰ درصد مطالبات خود را با اعضای شورا مطرح می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۵۲۰

شهروندان ۷۰ درصد مطالبات مربوط به شهر خود را از نمایندگان مجلس طلب می‌کنند و تنها ۳۰ درصد از این مطالبات را با اعضای شورا مطرح می‌کنند، در حالی که مسائل شهر در اصل بر عهده شورا است.

نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد شورا‌ها بخشی از دلایل تدوین لایحه دولت و طرح مجلس در مورد مدیریت شهری و انتخاب شهردار است.

محمدجواد کولیوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد تاثیر عملکرد شورا‌ها بر تدوین طرح مجلس و لایحه دولت در مورد انتخاب شهردار گفت: بخشی از دلایل تدوین این طرح و لایحه به دلیل عملکرد شورا‌ها است هرچند که عملکرد شورا‌ها را باید در استمرار رویه بررسی کنیم و تنها عملکرد یکسال شورا را نمی‌تواند ملاک قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید پوسته شورا‌ها را بشکافیم و به سمت مدیریت واحد حرکت کنیم که این امر قطعا توسط خود شورا‌ها باید صورت بگیرد که از استانداران و فرمانداران بخواهند که تصمیمات آنها را در عملکرد خود به کار ببندند.

کولیوند افزود: شورا‌ها نباید بایستند تا دیگران آنها را به سمت مدیریت واحد شهری هدایت کنند، این امر کاری نشدنی است و خود شورا‌ها باید در این زمینه فعال باشند.

وی با تاکید بر نقش مجلس محلی در تقویت مجلس ملی گفت: مجلس ملی نباید درگیر مسائل جزئی شهر‌ها باشد، اکنون شهروندان ۷۰ درصد مطالبات مربوط به شهر خود را خود را از نمایندگان مجلس طلب می‌کنند و تنها ۳۰ درصد از این مطالبات را با اعضای شورا مطرح می‌کنند، در حالی که مسائل شهر در اصل بر عهده شورا است.

نائب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس اظهار کرد: ما اکنون در جامعه در حال تمرین مدیریت واحد شهری هستیم و خلاءهای بسیاری نیز در این زمینه وجود دارد که نباید ما را نگران کند و آرام آرام باید به سمت حل آنها برویم.

وی با بیان اینکه برخی قوانین در این مورد اجرا نمی‌شود و یا نیاز به اصلاح دارد، افزود: نکته مهم در بحثعملکرد اعضای شورا آن است که اعضا باید از مسائل سیاسی دوری کند در غیر این صورت باید فاتحه شورا‌ها را خواند.

کولیوند در پاسخ به اینکه اکنون چه میزان شوراهای ما درگیر مسائل سیاسی هستند، گفت: در اصل هفتم قانون اساسی در شرح وظایف شورا‌ها برنامه‌ریزی برای هر گونه مسئله‌ای مانند مسائل فرهنگی، ‌اجتماعی، رفاهی و آموزشی ذکر شده اما در مورد مسائل سیاسی حرفی به میان نیامده است، بنابراین ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا شورا‌ها وارد بحثسیاسی نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز