خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان خبر داد:

تلاش برای احیاء شش دروازه قدیمی کرمان

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۲۵۰

با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان دروازه‌های شهر کرمان را به سبک بافت قدیم، ولی با سازه‌های نو و مستحکم اجرا کرد. / ادارات دولتی بیش از ۳۳ میلیارد تومان به شهرداری بدهی دارند.

شهردار کرمان گفت: کرمان در نقشه‌های قدیم به شهر شش دروازه معروف است که یکی از سیاست‌های شهرداری و شورای شهر، احیای این دروازه‌هاست.

به گزارش ایلنا از کرمان، سیف‌اللهی در نشست هم‌اندیشی با استانداری، فرمانداری و میراثفرهنگی کرمان با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان دروازه‌های شهر کرمان را به سبک بافت قدیم، ولی با سازه‌های نو و مستحکم اجرا کرد، خواستار حمایت‌های استاندار در جهت احیای دروازه‌های قدیم شهر کرمان شد.

شهردار کرمان محدوده قانونی شهر کرمان را ۱۳ هزار هکتار عنوان وتصریح کرد: نزدیک به ۴۶۵ هکتار آن را بافت تاریخی کرمان و ۱۵۸۹ هکتار آن را بافت فرسوده تشکیل داده است.

سیف‌الهی وجود اماکن تاریخی و منابع اقتصادی و سرمایه‌های مادی، قرار گرفتن شهر کرمان در مرکز ثقل استراتژیک تجارت، فاصله مناسب با استان‌های همجوار نظیر هرمزگان و سیستان و بلوچستان، دسترسی به خلیج فارس و دریای عمان و وجود حمل و نقل ریلی و هوایی را از نقاط قوت شهر کرمان برشمرد.

وی گفت: تراکم پایین جمعیت شهری کرمان در مرکز شهر، بالا بودن آب‌های زیرسطحی، وسعت بالای شهر کرمان، وجود ۱۷ گسل فعال، نبود توزیع مناسب درآمد ارزش افزوده معادن به سبب ضعف قانونی، پایین بودن قیمت معاملاتی املاک و به تبع آن پایین بودن درآمد نوسازی، عدم اجرای به موقع شبکه توسعه گاز و فاضلاب شهری و عدم اجرای شبکه زیرزمینی برق شهری از نقاط ضعف شهر کرمان به شمار می‌روند.

شهردار کرمان ایجاد کمربند سبز، برخورد جدی با حاشیه نشینی، توسعه شبکه آب خام شهری، توسعه کارخانه بازیافت و تکمیل چرخه بازیافت از مبدا، انجام طرح ممیزی شهری، تهیه سند راهبردی it و احداثتالار بزرگ شهر را از جمله برنامه‌های مدنظر برای افق آینده شهر کرمان اعلام کرد.

سیف‌الهی طراحی و اجرای پروژه میدان آزادی را یکی دیگر از برنامه‌های افق آینده شهر کرمان عنوان و تصریح کرد: طراحی و اجرای این پروژه به مناقصه کشوری گذاشته شده و نماد کرمان نیز در آن نصب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش شهرداری در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، گفت: برای اجرای پروژه‌های پایانه مسافربری آدینه، پارکینگ فتحعلی‌شاهی، مجتمع تجاری و پارکینگ وکیل و مجتمع تجاری و پارکینگ صاروج از کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده شده است.

بدهی ۳۳ میلیارد تومانی دولت به شهرداری

شهردار کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود بودجه جاری و عمرانی شهرداری در سال ۸۶ را ۴۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال ۹۲ این بودجه به ۲۰۵ میلیارد تومان رسید و تلاش کردیم در سال ۹۳ آن را به ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

سیف‌الهی با بیان اینکه ادارات دولتی بیش از ۳۳ میلیارد تومان به شهرداری بدهی دارند، تصریح کرد: بدهی پزشکان به شهرداری نیز بیش از ۶ میلیارد تومان است که از ارگان‌ها و نهاد‌ها درخواست داریم در بودجه امسال خود این میزان بدهی را ببینند و به مرور به شهرداری پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: هزینه جمع‌آوری هر تن زباله ۶۰ هزار تومان است که اگر هر خانواده روزانه نیم کیلو زباله کمتر تولید کند، حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی می‌شود.

شهردار کرمان حضور متکدیان در شهر را معضلی بزرگ دانست و افزود: از ارگان‌های مربوطه تقاضا می‌شود شهرداری را در امر ساماندهی متکدیان یاری و همراهی کنند.

سیف‌الهی در پایان به تشریح برنامه‌های شهرداری در بخش ترافیک، حمل و نقل، شهرسازی، بهسازی و نوسازی، اداری و مالی، عمران، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز