خبرگزاری کار ایران

مسجد جامعی:

ایلنا با وجود شرایط سخت همواره مستقل بوده است / ایلنا قابل احترام است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۱۷

خبرگزاری کار ایران با وجود شرایط دشوار با استقلال کامل پا به عرصه اطلاع رسانی گذاشتند و همواره در این مسیر استقلال خود را بیش از هر زمان به نمایش کشیدند.

ایلنا: رئیس شورای شهر تهران، گفت: ‌ ایلنا شرایط دشواری را تجربه کرده است اما هیچ گاه استقلال خود را از دست نداد. امروز در یازدهمین سالگرد تاسیس‌اش، آن نهال نوپا با حرکت قابل قبول در صحنه مطبوعات به یک رسانه و یک منبع خبر رسانی قابل احترام و مطمئن تبدیل شده است.

" احمد مسجد جامعی " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این که وظیفه عام هر خبرگزاری اطلاع رسانی دقیق سریع و صحت در انتشار خبر است، اظهار کرد: صحت خبر در چارچوب سیاست های کلان هر رسانه تعریف می شود. هم اکنون تمامی خبرگزاری ها از پشتوانه سیاسی برخوردارند که بر روی خبر تاثیر می گذارند.

وی با بیان این که در دولت اصلاحات به دلیل توجه به انتشار اخبار تعداد خبرگزاری ها افزایش یافت، گفت: پیش از آن تنها منابع خبر رسانی دولت و صدا و سیما بود اما با سیاست دولت اصلاحات شاهد شکل گیری خبرگزاری های غیردولتی بودیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از خبرگزاری‌ها در زیر مجموعه سازمان‌ها و نهادها شکل می گرفتند که موفقیت‌های زیادی را نیز کسب کردند، تاکید کرد: برخی از این رسانه ها همچون خبرگزاری ایلنا با وجود شرایط دشوار با استقلال کامل پا به عرصه اطلاع رسانی گذاشتند و همواره در این مسیر استقلال خود را بیش از هر زمان به نمایش کشیدند.

مسجد جامعی با بیان این که خبرگزاری ایلنا شرایط دشواری را تجربه کرده است اما هیچ گاه استقلال خود را از دست نداد تصریح کرد: امروز یازدهمین سالگرد تاسیس این خبرگزاری است نهال نوپایی که با حرکت قابل قبول در صحنه رسانه به یک رسانه و یک منبع خبر رسانی قابل احترام و مطمئن تبدیل شده است.

وی با بیان این که این خبرگزاری مستقل همواره در صحنه های اطلاع رسانی مشارکت داشته است؛ گفت: با وجود تمامی سختی ها در دوره های مختلف خبرگزاری ایلنا به دنبال انتشار خبر بوده است.

مسجد جامعی با بیان این که هر رسانه ای که به وجود می آید روز اول بر اساس چهارچوب خاصی شکل می گیرد تاکید کرد: پس از مدتی این سیاست شناسنامه این رسانه می شود. ایلنا نیز یک خبرگزاری مستقلی است که در کنار سایر رسانه ها برای انتشار اخبار و آگاهی دادن برای فهمیدن شرایط تلاش کرده است در صحنه باشد.

وی با بیان این که توسعه یک رسانه تنها با ایجاد دفاتر و شعب مختلف نیست گفت: آن چه که در یک خبرگزاری اهمیت دارد تولید اخبار و گزارشهایی است که پیام به درستی منتقل شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که با وجود دولت جدید وادبیات مسئولان و مجریان دولت شرایط برای فعالیت رسانه ها بیش از گذشته فراهم شده است گفت: شاهد شکوفایی بیشتر رسانه ها در فضای نقد و گفتگوی موجود در دولت خواهیم بود چرا که این فضای باز و نقد گونه برای رسانه ها فراهم شده است. بدون شک زمانی که مطرح کردن موضوع آلودگی هوا و سوخت غیر استاندارد تشویش اذهان عمومی مطرح می شد در این دولت این مسائل به خوبی مطرح شده که این نشان دهنده یک رفتار جدید است.

مسجد جامعی با این که فضای احترام در افکار عمومی و رسانه ها در دولت جدید فراهم است افزود: رسانه‌های مستقل می‌توانند بیش از گذشته دراین فضا فعالیت کنند.

وی در پایان برای ایلنا به عنوان یک خبرگزاری مستقل ارزوی موفقیت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز