خبرگزاری کار ایران

شهرک صنعتی خاوران یا تبعیدگاه کارگران + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۲۶۸

در فاصله 30 کیلومتری تهران، بعد از عبور از ترافیک و گذر از پیچ و خم‌های اتوبان‌ها و گذر از خیابان پرتردد کامیون‌ها در خیابان خاوران به شهرک صنعتی خاوران می‌رسیم. شهرکی که سه دهه پیش مسئولین وقت برای خروج مشاغل مزاحمت‌زا با قول شهرکی در حد و استانداردهای داخلی (نه بین‌المللی) فعالین اقتصادی صنف مبل و درودگران را به این منطقه سوق دادند. و اما حالا پس از سه دهه به شهرک صنعتی خاوران رفته‌ایم تا ضمن بازدید از این شهرک صنعتی با فعالان صنفی این شهرک نیز گفت‌و گو داشته باشیم اما چیزی که در حین تهیه گزارش آزارمان داد بوی آزاردهنده فاضلاب، بی‌نظمی تردد خودروها، نبود سرویس بهداشتی، قطعی آب و برق، از همه مهم‌تر برخورد با کارگران و تولیدکنندگان خسته و ناامید بود که کار تهیه خبر ما را با مشکل مواجه کرد. اما «ایلنا» رسالت مطبوعاتی خود را در قبال کار و کارگر می‌بایست انجام دهد. هرچند سخت اما گزارش ما تهیه شد. گزارشی از به گفته اکثر تولیدکنندگان و کارگران منطقه، گزارش از تبعیدگاه صنعتی خاوران.

به گزارش ایلنا، شهرک صنعتی خاوران مشکلات بسیاری دارد. در مسیر چوب فروشان، چاه فاضلاب پر شده و آب به درون خیابان سرازیر شده است. آب آلوده وارد خیابان اصلی شده است. در صورتی که وعده پل هوایی یک میلیاردتومانی را سال‌ها قبل به فعالان این شهرک صنعتی داده بودند، هرساله تعدادی به دلیل رد شدن از جاده کشته می‌شوند. این در حالی است که قرار بود جاده رفت و برگشت شود. پیش از شروع فعالیت شهرک صنعتی خاوران، وعده دادند که زیرساخت‌ها تکمیل شده و جاده‌سازی می‌شود اما به هیچ کدام عمل نشد.

شهرک صنعتی خاوران یا تبعیدگاه کارگران + فیلم

کارگران و فعالان این شهرک صنعتی از وضعیت بد آن شکایت دارند. همگی در یک امر اتفاق نظر دارند؛ به وعده‌هایی که دادند، عمل نشده است. ایجاد مترو، خدمات رفاهی اولیه، فاضلاب مناسب، جمع‌آوری زباله، آب شرب سالم همگی از وعده‌هایی هستند که از سال‌ها قبل و پیش از شروع فعالیت شهرک صنعتی خاوران به خریداران سوله‌ها داده شد اما به آن‌ها عمل نشد.

مرگ به دلیل نبود پل هوایی

یکی از فعالان پیشکسوت شهرک صنعتی خاوران به «ایلنا» گفت: پل هوایی نزدند. چند نفر کشته شدند به دلیل رد شدن از خیابان. قرار بود خیابان دوطرفه شود اما یک خیابان باریک داریم که خودروها از آن تردد می‌کنند و هیچ لاینی به آن اضافه نشده است.

او افزود: فاضلاب به خیابان سرریز شده است. به تولیدکنندگان نگفتند که در سوله‌شان چاه بزنند تا زمانی که فاضلاب تکمیل شود. سال‌هاست قرار است فاضلاب را اکو کنند.

شهرک صنعتی خاوران یا تبعیدگاه کارگران + فیلم

خبرنگار:زهرا اینانلو

حجم ویدیو: ۸۶.۳۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۱۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز