خبرگزاری کار ایران

پوستر فیلم سینمایی گورداله رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۰۱۲

فیلم گورداله به کارگردانی نادره ترکمانی قرار است از اول بهمن ماه در گروه سینمایی آزاد و توسط جبرئیل فیلم به نمایش دربیایید.

پوستر فیلم سینمایی گورداله به تهیه کنندگی و کارگردانی نادره ترکمانی رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، فیلم گورداله قرار است از اول بهمن ماه در گروه سینمایی آزاد و توسط جبرئیل فیلم به نمایش در بیایید.

پوستر فیلم توسط علیرضا انوری طراحی شده که پیش از این طراحی پوستر فیلم‌های همچون «دوزخ، برزخ، بهشت»، پوسته، برخورد نزدیک، خاله سوسکه را برعهده داشته است.

فیلم گورداله اقتباسی است از یک افسانهٔ شیرین و جذاب ایرانی. این افسانه در کتاب افسانه‌های سرزمین من به کوشش خسرو صالحی در سال ۱۳۷۰ به چاپ رسیده است گورداله قصهٔ خانواده ایی را روایت می‌کند که با ساده لوحی و تنبلی برادر بزرگ خانواده در دام می‌افتند در ادامه «گورداله» پسر کوچک اما باهوش خانواده با ترفندهایی که می‌اندیشد خانواده‌اش را از خطر نجات می‌دهد.

در این قصه الاغی هست به اسم ملموتی که یکی از شخصیت‌های اصلی قصه است و بهمن مفید صدا پیشگی ان را انجام داده است همچنین دو کبوتر نیز در فیلم حضور دارند که هنگامه مفید و شهره لرستانی به جای این دو کبوتر صحبت کرده‌اند هستند. که با دوبلهٔ زیبایشان اثر گذاری کار را دوچندان کردند. مدیر دوبلاژ علیرضا علیمردانی است و احسان مهدی با وی همکاری کردند

فیلم سینمایی «گورداله» در سال ۱۳۹۱ تولید و‌‌ همان سال هم در جشنوارهٔ کودک و نوجوان اصفهان حضور پیدا کرد هفت جایزهٔ بر‌تر جشنواره را شامل تندیس پروانهٔ طلایی و دیپلم افتخار بهتربن فیلم جشنواره، تندیس پروانهٔ طلایی و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی، دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه، تندیس پروانه طلایی و دبپلم افتخار بهترین دستاورد هنری، دیپلم افتخار بهترین موسیقی فیلم، دیپلم افتخار بهترین ساخت عروسک، تندیس و دیپلم افتخار بهتربن فیلم از نگاه انجمن منتقدین و نویسندگان سینما.، دیپلم افتخار بهترین فیلم از انجمن فیلمسازان ایران.

فیلم گورداله در بازار جشنواره فیلم برلین به نمایش در آمد و همچنین بعنوان فیلم منتخب یونیسف در کشور هندوستان برای کودکان به نمایش در آمد.

عوامل و دست اندر کاران: تهیه‌کننده و کارگردان: نادره ترکمانی، نویسندگان فیلمنامه خسرو صالحی، نادره ترکمانی، مجری طرح و مدیر تولید: حسن مصطفوی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، طراح صحنه و دکور: رامین عاشوری، مدیرصدابرداری: بابک بنی‌اردلان، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: سهیل بیرقی، منشی‌صحنه: یاسمن‌ کفایتی، صداگذاری: حسین ابوالصدق، مدیر دوبلاژ: محمد رضا علیمردانی، تدوین: شاهین یارمحمدی، آهنگساز: بهنود یخچالی، عروسک‌گردان‌ها: مهرداد محتشمی، بهرام بهبهانی، عیسی یوسفی‌پور، مهرنوش شریعتی و….، عکاس: مریم تخت‌کشیان، جلوه‌های‌ ویژه(کامپیوتری): مجید یوسف‌زاده، مدیر تدارکات: منصور غضنفری، مدیر مالی ابراهیم تفرشی، پخش از جبرئیل فیلم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز