خبرگزاری کار ایران

صورت‌جلسه‌گردانی به سبک شمقدری؛

آیا فارابی تعطیل خواهد شد؟

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۳۸۳

صورت‌جلسه‌ای برای بنیاد سینمایی فارابی تهیه شده که براساس آن قرار است دفتر امور جشنواره‌ها و بخش بین‌الملل به موسسه رسانه‌های تصویری سپرده و مدیریت سینما فرهنگ و بخش تجهیزات سینمایی به موسسه سینماشهر واگذار شود.

بنیاد سینمایی فارابی به‌عنوان متولی اصلی حمایت از فیلم‌های سینمایی و تولید فیلم‌های سینمایی در داخل و خارج از کشور از زمان سیدمحمد بهشتی راه‌اندازی شد. بعداز پایان ماموریت سیدمحمد بهشتی؛ هر معاونت سینمایی که به ارشاد آمد؛ تلاش کرد در این بنیاد تغییراتی ایجاد کند و حتی جواد شمقدری با همکاری میرعلایی بطور خزنده می‌خواست این بنیاد را خصوصی کند اما با افشای این اقدام این پرونده نیز متوقف شد. حال به‌نظر می‌رسد که سازمان سینمایی قصد دارد که کلا این بنیاد را تعطیل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الله ایوبی(رئیس سازمان سینمایی) امروز در گفت‌و‌گو با یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد بنیاد سینمایی فارابی با هدف فعالیت بهتر؛ کوچک‌سازی می‌شود.

براساس پیگیرهای خبرنگار ایلنا؛ سه‌شنبه ۱۸ آذر ماه؛ صورت‌جلسه‌ای برای بنیاد سینمایی فارابی تهیه شده که براساس آن مصوب شد دفتر امور جشنواره‌ها و بخش بین‌الملل به موسسه رسانه‌های تصویری سپرده شود و مدیریت سینما فرهنگ و بخش تجهیزات سینمایی نیز به موسسه سینماشهر واگذار شود.

با این واگذاری بخش امور جشنواره‌ها، امور بین‌الملل، سینما فرهنگ، تولید فیلم و تجهیزات سینمایی؛ نه تنها بنیاد سینمایی فارابی کوچک شده و نیروهای آن تعدیل می‌شوند بلکه عملا اثری جز حمایت مالی که آنهم در این چند سال رقمی محسوب نمی‌شده، از بنیاد سینمایی فارابی باقی نمی‌ماند.

این تصمیمات باید در جلسه‌ای با حضور اعضای هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی متشکل از محمد عزیزی، سیدمحمد بهشتی، محمدمهدی حیدریان، هوشنگ مرادی کرمانی، سیدمحسن مهاجرانی، محمدمهدی عسگرپور، شهریار بحرانی و حسن خجسته بررسی و مصوب می‌شد اما بعداز نگارش صورت‌جلسه؛ آنرا به در دفتر و یا منزل اعضای هیات امنا فرستادند و از آن‌ها خواسته شد تا این‌صورت جلسه را امضا کنند. شنیده شد تنها فردی که با امضای این صورت جلسه مخالفت کرده محمدمهدی عسگرپور(مدیرعامل خانه سینما) بوده است.

برگزار نکردن جلسه و استفاده از سیستم صورتجلسه‌گردان دومین بار است که انجام می‌شود. پیش از این هم یکبار بر سر موضوع تغییر مدیرعامل موزه سینما این امر سابقه داشته است.

خانه سینما در سال ۸۷ در ابتدای طرح حمایت از حقوق مادی و معتنوی آثار سینمایی به ضرورت کوچک‌سازی برخی از نهاد‌های معاونت سینمایی و حذف ماموریت برخی دیگر از آن‌ها تاکید داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز