خبرگزاری کار ایران

در مراسم تقدیر از عوامل فیلم امروز مطرح شد:

آبروداری و مسئولیت‌پذیری؛ دو صفت فراموش شده‌ی ایرانی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۵۰

فیلم امروز نشان از ۲ صفت فراموش شده‌ی ایرانی دارد. اولین صفت اینکه جامعه ما ستارالعیوب است و همیشه ما به دنبال آبروداری بوده‌ایم. مساله‌ی دیگر مسئولیت‌پذیری اجتماعی است که در جامعه ما کمتر دیده می‌شود.

همزمان با مراسم تقدیر موسسه خیریه کودکان حضرت محمد(ص) از عوامل فیلم امروز، بازیگران و کارگردان این فیلم در سینما استقلال؛ فیلم را با مردم دیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شب گذشته(جمعه ۲۴ مرداد) در سینما استقلال؛ مراسم تقدیر از سازندگان فیلم امروز توسط موسسه خیریه حضرت محمد(ص) که حمایت از کودکان بدسرپرست را برعهده دارد و موسسه رسایش برگزار شد.

عباس کبریایی‌زاده(رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی) طی سخنانی با اشاره به اهمیت فیلم امروز گفت: اثرگذاری فیلم امروز در سیستم بینایی و شنوایی جامعه بسیار موثر است و می‌تواند یک انسان را متحول کند.

وی ادامه داد: بسیاری از انحرافاتی که در اخلاق اجتماعی جامعه می‌بینیم را می‌توان با فیلم‌هایی همچون امروز درمان کرد.

عباس کبریایی‌زاده با اشاره به بازی پرویز پرستویی در فیلم امروز گفت: فیلم‌هایی که پرستویی بازی کرده و نقش‌هایی که او ایفا کرده؛ همیشه نشان از یک مسئولیت‌پذیری را با خود همراه داشته و فیلم امروز نیز اینگونه است نه تنها نشان از مسئولیت‌پذیر بودن بازیگرش می‌دهد بلکه به گسترش مسئولیت‌پذیری افراد در جامعه کمک می‌کند و به آن اهمیت می‌دهد.

سیدمحمد محیط‌طباطبایی(استاد دانشگاه) نیز طی سخنانی گفت: من این فیلم را ۲ بار دیده‌ام. فیلم نشان از ۲ صفت فراموش شده‌ی ایرانی دارد. اولین صفت این است که جامعه ما ستارالعیوب است و همیشه ما به دنبال آبروداری بوده‌ایم. در فیلم امروز نیز لزوم توجه به آبرو و آبروداری حس می‌شود.

وی در ادامه افزود: مساله بعدی که در فیلم کاملا مشهود است؛ مسئولیت‌پذیری اجتماعی است که متاسفانه در جامعه ما کمتر دیده می‌شود و افراد سعی می‌کنند مسئولیت‌ها را به گردن دیگران بیاندازند.

پرویز پرستویی نیز گفت: یکی از دلایلی که مرا قانع کرد تا با عشق در این فیلم کار کنم مساله بی‌پناهی و بی‌سرپرستی کودکان و زنانی است که آنها را در جامعه می‌بینیم و در فیلم هم به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به وضعیت جامعه گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که همه باهم برانیم و یکدیگر را ببینیم و دوست داشته باشیم.

رضا میرکریمی(کارگردان فیلم) نیز با ابراز خرسندی از وضعیت اکران فیلمش گفت: خوشحالم که فیلم مورد استقبال مردم قرار گرفته و مردم با آن احساس مشترکی پیدا کرده‌اند. بهترین کامیابی برای یک فیلمساز این است که فیلمش دیده شود و تماشاگران با وی در یک حس مشترک شریک شوند.

میرکریمی افزود: از بازخوردهایی که از تعدادی از تماشاگران بعداز دیدن فیلم گرفتم؛ متوجه شدم که امروز بسیاری از تماشاگران از فیلم جلوتر هستند. آنچه ما را به سمت ساخت این فیلم کشاند؛ توجه به یک نیاز اخلاقی بود و اینکه نشان بدهیم امروز باید کمی سکوت کنیم و در گمنامی کار کنیم و از داد و ستد با صفت‌های اخلاقی خودداری کنیم.

شادمهر راستین(فیلمنامه‌نویس) نیز در سخنانی گفت: خیلی خوشحالم که در جمع تماشاگران و با آنها فیلم را می‌بینم و خوشحالی بیشتر من برای این است که فیلم مورد توجه موسسه‌ی نیکوکاری همچون موسسه خیریه حضرت محمد(ص) که حمایت از کودکان بدسرپرست را برعهده دارد؛ قرار گرفته است.

در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از بازیگران و سازندگان فیلم امروز تجلیل شد و عوامل فیلم با تماشاگران فیلم را نگاه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز