خبرگزاری کار ایران

حجت الله ایوبی:

فرهنگ سینما رفتن در جامعه از بین رفته است

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۲۷۴

بودجه کشور بار‌ها صرف مراکز بزرگ تجاری شده است پس نمی‌توان گفت که بودجه برای سینما وجود ندارد، بنابراین اختصاص بودجه به یک هنر و یا اقتصاد و تجارت به نوع نگاه مسئول بر می‌گردد.

حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی معتقد است که نوع نگاه مسئولان به هنر سینما از تمامی مسائل و مشکلات موجود در سینما بیشتر اهمیت دارد و می‌تواند سرنوشت سینما را تغییر دهد.

به گزارش ایلنا، رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجلاس سراسری مدیران کل استان‌ها گفت: نوع نگاه و رویکرد مسئولان به سینما مهم‌ترین اتفاق در این هنر محسوب می‌شود و از حمایت آن‌ها نیز بیشتر اهمیت دارد. بودجه کشور بار‌ها صرف مراکز بزرگ تجاری شده است پس نمی‌توان گفت که بودجه برای سینما وجود ندارد، بنابراین اختصاص بودجه به یک هنر و یا اقتصاد و تجارت به نوع نگاه مسئول بر می‌گردد.

ایوبی درباره نگاه مقام معظم رهبری نسبت به سینما اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به سینما دارند و فیلم‌های زیادی می‌بینند و فیلمنامه می‌خوانند. ایشان بر این اعتقاد هستند که تاثیرگذاری یک فیلم گاهی از هزاران کتاب هم بیشتر است.

رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه ما می‌توانیم با جذب بخش خصوصی سالن‌های سینمایی بسازیم در این باره توضیح داد: مشکل سینمای ایران ساخت سالن نیست زیرا می‌توان از طریق بخش خصوصی این مشکل برطرف کرد، ما کمبود زیرساخت داریم با اینکه کشور ما یکی از معدود کشورهایی است که صنعت سینما در آن جریان دارد.

وی سالن‌های اکران سینما را بسیار محدود دانست و در این باره اضافه کرد: ما در سارسر کشور حدود ۳۰۰ سالن سینمایی داریم که این تعداد برای اکران فیلم‌های ساخته شده بسیار محدود است. ما توانایی ساخت بیش از ۵۰۰ فیلم را داریم اما با وجود محدودیت سالن‌ها تنها می‌توانیم حداکثر پنجاه فیلم در طول سال اکران کنیم.

این مقام مسئول به ایجاد فرهنگسازی در سطح جامعه برای تماشای فیلم اشاره کرد و افزود: متاسفانه ما مردم را رفتن به سینما تشویق نکردیم، در جامعه فرهنگ سینما رفتن از بین رفته است. ما در بعضی از شهرستان‌ها سالن‌های سینمایی نداریم بنابراین مردم رفتن به سینما برایشان معنایی ندارد و نیاز آن را هم احساس نمی‌کنند.

ایوبی امکانات معاونت سینمایی را محدود دانست و در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: ما باید تمرکز زدایی و عدالت فرهنگی را به وجود آوریم و از هزینه‌های بی‌جهت جلوگیری کرده و آن را صرف فعالیت تاثیرگذاری کنیم. باید در ساز وکار جشنواره‌ها بازنگری صورت گیرد. می‌توان به جشنواره فیلم فجر اشاره کرد، اگر ما بخواهیم به این جشنواره نگاه یک جشن را داشته باشیم باید طور دیگری آن را برگزار کنیم و اگر بخواهیم نگاه خود را به این جشنواره تخصصی کنیم باید در نحوه برگزاری آن تجدید نظر کرد.

معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی درباره انجمن سینماگران جوان گفت: ما از طریق انجن سینماگران جوان می‌توانیم با ادارات کل ارشاد استان‌ها ارتباط برقرار کنیم و این انجمن را به عنوان یک بازوی مشورتی در نظر بگیریم اما متاسفانه بسیاری از مسئولان حتی آدرس انجمن سینماگران استان خود را هم نمی‌دانند.

وی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: مدیران کل استان‌ها باید فرهنگ و هنر را به استانداری تحمیل کنند زیرا نمی‌توان از استاندار با آن همه مشغله کاری توقع داشت نگاه ویژه‌ای هم به فرهنگ و هنر داشته باشد. بیشتر استاندار‌ها نگاه فانتزی به فرهنگ و هنر دارند و نمی‌دانند که فرهنگ تا چه اندازه می‌تواند مشکلات سیاسی و اجتماعی را تلطیف کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز