خبرگزاری کار ایران

رویدادی که به زادگاه امام(ره) تاکید دارد؛

بازدید از زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در جشنواره سینمای جوان اراک

کد خبر : ۱۹۳۴۷۴

هنرمندان سینمای کشور از زادگاه بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، در شهر خمین استان مرکزی بازدید می‌کنند.

هنرمندان سینمای کشور از زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، در شهر خمین استان مرکزی بازدید می‌کنند.

به گزارش ایلنا، دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اراک با عنوان آفتاب که به شهر خمین، زادگاه امام خمینی(ره) در استان مرکزی تاکید دارد، شهریورماه سال جاری در اراک برگزار خواهد شد و با توجه به حجم آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، این رویداد با استقبال مطلوبی از سوی هنرمندان رو به رو شده است.

امام خمینی(ره) روز بیستم جمادی‌الثانی ۱۳۲۱ هجری شمسی همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در خانواده‌ای اهل علم، مبارزه و تقوا در شهر خمین دیده به جهان گشود و بعد از گذراندن دوران کودکی در خمین، مهم‌ترین انقلاب مردمی معاصر را رهبری کرد.

در طول برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اراک، برنامه‌ای برای بازدید هنرمندان و اهالی رسانه از خمین طراحی شده که اطلاعات آن متعاقبا اعلام می‌شود.

این دوره از جشنواره آفتاب شاهد حضور گرم هنرمندان سینمای کشور در بخش‌های مختلف است و ۲۹۵ فیلم، یک هزار و ۸۷ عکس و ۲۱۴ فیلمنامه از این هنرمندان برای حضور در جشنواره فیلم منطقه‌ای سینمای جوان اراک رقابت می‌کند. در بخش فیلم ۱۷۲ اثر داستانی کوتاه، ۶۲ اثر مستند، ۳۵ اثر تجربی و ۲۷ پویانمایی خواستار حضور در جشنواره هستند.

در این دوره از جشنواره آثاری از هنرمندان استان‌های فارس، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، گیلان، گرگان و استان مرکزی به نمایش در می‌آیند. هیات انتخاب این رویداد نیز کار خود را آغاز کرده و به زودی آثار راه یافته به جشنواره را معرفی می‌کند.

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اراک پس از هشت سال وقفه دومین دوره خود را تجربه می‌کند و گستره وسیع تری از هنرمندان شهرستانی را نسبت به دوره قبلی در برگرفته است. در این دوره از جشنواره آثار فیلمسازان هشت استان به نمایش در می‌آید.

نخستین جشنواره فیلم منطقه سینمای جوان در سال ۱۳۷۳ و با حضور آثاری از فیلمسازان ۶ استان کشور برگزار شد.

جشنواره فیلم منطقه‌ای سینمای جوان از دوم تا پنجم شهریور ماه سال جاری در شهر اراک برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز