خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره سیفژ در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

باید ارتباط با نهادهای بین‌المللی در حوزه سینما تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۱۷۴

متاسفانه در سالهای اخیر ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای بین المللی کم شده است اما با تغییر دولت و رویکرد جدید می‌توان هرچه بیشتر سمت تحکیم روابط و ارتباط با این نهاد‌ها حرکت کرد.

علی معلم تهیه کننده و منتقد سینما که به تازگی عضو هیات مدیره سیفژ(سازمان حمایت از سینما و حوزه کودک و نوجوان) شده است معتقد است که باید ارتباط بخش‌های فرهنگی ایران با سازمان‌های بین المللی افزایش بیشتری پیدا کند.

علی معلم در گفتگو با ایلنا، با اشاره به اینکه به تازگی از کشور چین و اجلاس سیفژ به ایران بازگشته است گفت: امسال سازمان سینمایی کودک و نوجوان چین میزبان اجلاس سیفژ بود ضمن اینکه کشور چین بسیار به دنبال آن بود که نقش پر رنگی در اجلاس سیفژ بازی کند.

وی با اشاره به اینکه مجمع عمومی این اجلاس ۳ روزه بود گفت: این مجمع قدمتی ۵۰ ساله دارد و کارهای خوبی می‌تواند در حوزه رسانه‌ها و سینمای کودک و نوجوان انجام دهد که یکی از آن جوایزی است که در جشنواره‌های مختلف توسط اعضاء اهدا می‌شود.

معلم که به تازگی به عنوان نماینده ایران عضو هیات مدیره سیفژ شده است افزود: پیش از من و در سال‌های گذشته فرشته طائرپور به عنوان نماینده ایران عضو هیات مدیره بود اما در سال‌های اخیر ما نماینده‌ای نداشتیم و امسال با رای اعضاء من به عضویت هیات مدیره درآمدم.

وی در ادامه افزود: اعضاء این هیات مدیره نمایندگانی از ۷ کشور مختلف همچون آمریکا، اکراین وچند کشور دیگر است.
معلم با اشاره به اهمیت این عضویت گفت: حضور یک عضو ایرانی در هیات مدیره سیفژ موفقیت خیلی خوبی برای جامعه سینمایی ایران به خصوص سینمای کودک و نوجوان است زیرا به دلیل بعضی رفتارهای اشتباه در سال‌های اخیر در حوزه بین‌الملل همچنین به دلیل تحریم‌های صورت گرفته تصویر خوبی از ایران وجود نداشت که این فرصت می‌تواند مجالی برای بهبود وضعیت باشد.

وی با اشاره به اینکه مرکز دبیرخانه این اجلاس به ایران منتقل شده است و چینی فروشان به عنوان دبیر اجرایی از ایران انتخاب شده است گفت: با توجه به اینکه سازمان سیفژ می‌تواند با ارتباط با نهادهای دیگری همچون یونسکو فعالیت‌های خوبی داشته باشد ارتباط دستگاه‌های داخلی به خصوص آموزش و پرورش با این نهاد می‌تواند مثمرثمر باشد.

معلم همچنین از پتانسیل بلقوه این سازمان خبر داد و افزود: باید تلاش کنیم که امکانات بالقوه این سازمان به بالفعل تبدیل شود تا به رشد سینمای کودک و نوجوان و همچنین رسانه‌های حوزه کودک و نوجوان کمک زیادی شود.

وی با تاکید بر لزوم ارتبا ط با نهادهای بین المللی گفت: متاسفانه در سالهای اخیر ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای بین المللی کم شده است اما با تغییر دولت و رویکرد جدید می‌توان هرچه بیشتر سمت تحکیم روابط و ارتباط با این نهاد‌ها حرکت کرد.

معلم همچنین درباره سایر دستاوردهای سفر به چین گفت: چین دارای سازمان سینمایی کودک و نوجوان ایت که این سازمان موزه‌ای در بخش کودک دارد که وسعت آن به اندازه وسعت شهرداری تهران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز