خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

آخرین تصمیمات ایوبی درباره کن، سازمان سینمایی، جشنواره سینمای کودک و فارابی

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۹۴۷

امسال مانند سالهای گذشته تیم۱۰ یا ۱۵ نفر از میدران سازمان سینمایی به کن نمی‌روند. / ۵ اداره کل سازمان سینمایی و تعدادی از پستهای مدیریتی حذف شده است. / جشنواره فیلم کودک به دلیل آنکه جشنواره الف است و بین المللی است دوسالانه نمی شود.

رئیس سازمان سینمایی از تشکیل شورای عالی سینما و دوسالانه نشدن جشنواره فیلم کودک خبر دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت الله ایوبی؛ شب گذشته(۱۸ فروردین) بعداز دیدار نوروزی با سینماگران در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره سفر امسال سینماگران به کن گفت: امسال مانند سال‌های گذشته تیم۱۰ یا ۱۵ نفر از مدیران سازمان سینمایی به کن نمی‌روند و اسامی افرادی که قرار است به کن بروند به زودی اعلام می‌شود. فقط کسانی که باید در غرفه حضور داشته باشند؛ به کن می‌روند و بقیه اعضائ تیم را برندگان جشنواره فیلم فجر، جشنواره سینما حقیقت و فیلم کوتاه تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: برای بازار جشنواره فیلم کن نیز برنامه ویژه‌ای داریم و تمام قرار‌ها از همین الان تنظیم شده است. چتر فراگیر سینمای ایران نیز در کن برپا می‌شود. امسال مانند سال‌های گذشته نیست که ابتدا صبح به کن برویم و بعد بنشینیم و بگوییم چکار کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره رفتن جعفری جلوه از فارابی گفت: جعفری جلوه از بنیاد سینمایی فارابی نمی‌رود و به کار‌هایش ادامه می‌دهد. همچنین نحوه و جدول حمایت‌های فارابی از فیلم‌های سینمایی آماده شده و به زودی اعلام می‌شود.

وی درباره کوچک شدن سازمان سینمایی گفت: ابتدای امسال نمودار تشکیلاتی ما ابلاغ شد البته سازمان سینمایی وجود دارد اما سازمان شدن به معنی بزرگتر شدن نیست. ۵ اداره کل حذف شده و تعدادی از پست‌های مدیریتی نیز حذف شده است.

ایوبی در پاسخ به سوالی درباره مصلحت‌اندیشی در سینما گفت: بحثمصلحت‌اندیشی در سینما همیشه مطرح بوده و مدیران همیشه طبق مصالح عمل می‌کنند زیرا ما می‌خواهیم تنش در سینما کم باشد و اصلا نباشد زیرا در فضای آرام است که مشکلات سینما حل می‌شود و سینما رشد می‌کند.

وی ادامه داد: اگر اعتراضی به فیلمی وجود دارد و حرف منطقی وجود داشته باشد؛ ما گوش می‌کنیم و گفتگو می‌کنیم ولی حرفهای غیرمنطقی را نمی‌پذیریم.

وی درباره اعضائ شورای عالی سینما گفت: اعضائ شورای عالی سینما قطعی شده است و به زودی جلسات آن برگزار می‌شود.

وی همچنین درباره تشکیل گروه هنر و تجربه گفت: در سال گذشته تشکیل این گروه بررسی شد و این گروه راه افتاده است و آیین نامه نحوه فعالیت آن نیز نوشته شده و سینماهای آن نیز مشخص شده است.

وی ادامه داد: در این گروه سینمایی، فیلم‌هایی که برای مخاطب خاص ساخته می‌شود به نمایش درمی‌آید البته فیلم‌های این گروه را شورای صنفی نمایش تعیین نمی‌کند بلکه یک گروه دیگر فیلمهای را تعیین می‌کند.

وی همچنین درباره دو سالانه شدن جشنواره فیلم کودک گفت: جشنواره فیلم کودک به دلیل آنکه جشنواره الف و بین‌المللی است اگر دوسالانه شود این امتیاز را از دست می‌دهد لذا قرار شد جشنواره سالیانه برگزار شود و در سالی که ما فیلم ایرانی نداریم بخش بین‌الملل ان تقویت شود.

وی همچنین درباره جشنواره فیلم فجر گفت: به زودی شورای سیاستگذاری جشنوراه فیلم فجر معرفی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز