خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل خانه سینما:

امنیت شغلی سینماگران باید مورد توجه جدی قرار بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۸۵۰

در پایان برنامه چهارم دولت موظف به راه اندازی صندوق بیمه بیکاری هنرمندان بود اما گروهی از دوستان فکر کردند بودجه این صندوق را بهتر است صرف دادن بن کنند لذا دو برابر بودجه صندوق را هزینه بن و ارزاق کردند.

محمدمهدی عسگرپور معتقد است: برای رفع مشکل امنیت شغلی سینماگران و همچنین بیمه بیکاری آنها باید طرح جدی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مدیرعامل خانه سینما که شب گذشته(۱۸ فروردین) در جمع سینماگران صحبت می‌کرد؛ با اشاره به وضعیت امروز سینما گفت: خانه سینما توسط دولت قبل تعطیل شد و امروز شاهد هستیم که در یک کار بی‌سابقه مدیران سینمایی به خانه سینما آمدند.

وی ادامه داد: بعداز بازگشایی خانه سینما گروهی به خصوص رسانه‌های خارجی درخواست بازدید از خانه سینما را داشتند و وقتی به اینجا می‌آمدند؛ باور نمی‌کردند که ساختمان خانه سینما به این کوچکی است.

عسگر پور افزود: در مدیران قبلی این تفکر وجود داشت که با گرفتن این ساختمان می‌توانند کل سینما را بگیرند و آنرا از نو بسازند. همان زمان هم من اعلام کردم که دعوا بر سر خانه سینما نیست بلکه بر سرقدرت سینما است.

مدیرعامل خانه سینما با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ از سوی رهبر انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ گفت: آنچه که در سینما امسال باید مورد توجه قرار بگیرد؛ بحثامنیت شغلی و بیمه بیکاری است. این دوبحثاز مسائلی است که نیاز به کار مطالعاتی دارد و باید تعریف آن کاملاً مشخص شود.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر پارسال ۷۵ درصد از کسانی که در فیلم‌ها شاغل بودند؛ عضو هیچ صنفی نبودند و همین امر نشان می‌دهد که اعضای صنوف از امنیت شغلی برخوردار نیستند به همین دلیل از دولت می‌خواهیم که به این موضوع توجه کند زیرا توجه به این موضوع باعثمی‌شود نهادهای صنفی بالغ شوند و تبدیل به نهادهای صنفی فراگیر شوند.

وی بااشاره به مسئله بیکاری سینماگران گفت: در پایان برنامه چهارم دولت موظف به راه‌اندازی صندوق بیمه بیکاری هنرمندان بود اما گروهی از دوستان فکر کردند بودجه این صندوق را بهتر است صرف دادن بن کنند و لذا دو برابر بودجه صندوق را هزینه دادن بن و ارزاق کردند.

وی ادامه داد: باید برای این امر شیوه مشخصی طراحی شود و این صندوق به صنوف سینمایی که کار صنفی می‌کنند متصل شوند و بعد این صندوق توسط خود اعضا به صورت خودگران اداره شود.

عسگر پور با اشاره به حضور کارگردان‌های فیلم اول در سینمای ایران گفت: در دولت گذشته برخی از افراد براساس ایده مدیران به عنوان کارگردان اول، تهیه کننده اول، بازیگر اول وارد سینما شدند البته این کار به خودی خود محل اشکال نیست اما اشکال جایی است که فیلم اول آنها فیلم آخرشان نیز می‌شود.

عسگرپور ادامه داد: از تلاش‌های مدیران سینمایی دولت فعلی برای توجه به صنوف تشکر می‌کنیم و امیدواریم امسال ضمن تقویت امنیت شغلی و توجه جدی به صنوف به سمتی حرکت کنیم که مدیران سینمایی فقط با یک جای مشخص به عنوان مرکز صنوف سینمایی وارد مذاکره شوند.

وی ادامه داد: امیدوارم در آینده مشکل کمبود فضای خانه سینما نیز حل شود تا ما بتوانیم با داشتن یک محل بزرگتر مجامع عمومی خود را به راحتی برگزار کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز