خبرگزاری کار ایران

در نشست مطبوعاتی فیلم مهمان داریم مطرح شد:

عسگرپور: متأسفانه مخاطب سینمای ما، تلویزیونی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۴۰

اگر قرار باشد نماز خواندن، غذا خوردن و یا سایر کار‌ها را کلیشه بدانیم پس همه ما با کلیشه‌ها زندگی می‌کنیم. اما بعضی کلیشه‌ها واقعی هستند و در طول سال‌های گذشته به اشتباه با آن‌ها شوخی شده است. مانند شوخی که با واژه‌هایی همچون حاجی، سید شده است.

ایلنا: نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی مهمان داریم به کارگردانی محمد‌مهدی عسگرپور ظهر امروز با حضور وی و گروهی از عوامل فیلم در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عسگرپور با اشاره به وضعیت نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت من از نمایش این فیلم در برج میلاد راضی‌ام زیرا در سالن‌های دیگر وضعیت نمایش فیلم اصلا خوب نبود اما در این سالن به خوبی نمایش داده شد.

وی با اشاره به روند ساخت این فیلم، گفت: فیلم با یک طرح چند صفحه‌ای شروع شد که توسط منوچهر محمدی پیشنهاد شده بود چهار ماه نگارش این فیلم نامه به طور کشید وبعد فیلمبرداری شروع شد.

وی ادامه داد: البته شما در جشنواره فیلم فجر چه از ده ماه پیش کار خود را شروع کنید و یا یک ماه مانده به جشنواره باز هم به جشنواره فیلم فجر نمی‌رسید.

عسگرپور درباره پیدا کردن لوکیشن فیلم گفت: پروسه پیدا کردن این خانه بسیار زمانبر بود زیرا ما دنبال خانه‌ای بودیم که بتوان از لحاظ فیزیکی آن را تغییر داد.

وی درباره ریتم فیلم، گفت: داستان این فیلم درباره یک پیرمرد و پیر زن است که همه مسائل آن‌ها به کندی اتفاق می‌افتد. به همین دلیل ما تلاش کردیم در این فیلم سختی و مشکلات را نشان دهیم و نشان دادن این سختی‌ها به یک ریتم هماهنگ نیاز داشت.

عسگرپور با رد این مسئله که این فیلم گرفتار کلیشه شده است، گفت: اگر قرار باشد نماز خواندن، غذا خوردن و یا سایر کار‌ها را کلیشه بدانیم پس همه ما با کلیشه‌ها زندگی می‌کنیم. اما بعضی کلیشه‌ها واقعی هستند و در طول سال‌های گذشته به اشتباه با آن‌ها شوخی شده است. مانند شوخی که با واژه‌هایی همچون حاجی، سید شده است.

عسگرپور درباره پایان بندی فیلم، گفت: درباره پایان بندی به چند جنبه رسیده بودیم اما پایان بندی را بر اساس فکر اصلی فیلم نوشتیم.

عسگرپور همچنین با انتقاد از صدا و سیما، گفت: متأسفانه امروز مخاطب ما در سینما و تلویزیون بسیار تلویزیونی شده است و منتظر است تا یک فیلم فرار و به مصداق هلو درست در گلو ببیند. این فرهنگ که ما همزمان در آشپزخانه کار کنیم و بعد فیلم را هم ببینیم و بفهمیم فرهنگ غلطی است که صدا و سیما آن را تبلیغ می‌کند و شبکه‌های ماهواره‌ای نیز به کمک آن آمده‌اند.

عسگر‌پور درباره فضاهای تلخ و شیرین فیلم، گفت: در طول روز ما با یک فضایی مواجه هستیم که تلخی و شیرینی آن با هم همراه است. و نمی‌توانیم خط‌کشی شده رفتار کنیم. این امر در فیلم نیز موجود است.

منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم نیز درباره ساخت فیلم مهمان داریم، گفت: من به جز این فیلم فیلم بوسیدن روی ماه را درباره خانواده شهدا ساخته بودم اما ساخت مهمان داریم یک واکنش ناخودآگاه بود که در ذهن من شکل گرفت. زیرا در سال‌های اخیر رفتارهایی می‌دیدم که انگار رسما گروهی به خدا و معاد و قیامت اعتقادی ندارند. و رفتارهای خوبی انجام نمی‌دهند.

تهیه کننده فیلم مهمان داریم درباره شباهت این فیلم به فیلم عشق ساخته هانکه گفت: من زیاد فیلم خارجی نمی‌بینم و من بعضی وقت‌ها فیلم می‌خوانم. تعریفی که از عشق در فیلم هانکه موجود است با فرهنگ ما تفاوت دارد ضمن آنکه ما در فیلم مه‌مان داریم به دنبال این بودیم که این عالم را با عالم آخرت به هم نزدیک کنیم.

محمدی درباره برنامه‌های آینده خود گفت: من یک فیلم نامه طنز آماده دارم که اگر اجازه ساخت داده شود آن را خواهم ساخت.

بهروز شعیبی و آهو خردمند و محمد صادقی و مهدی صادقی بازیگران فیلم طی سخنان کوتاهی با تشکر از عسگرپور و منوچهر محمدی از اینکه به آن‌ها اعتماد شده است و در فیلم مه‌مان داریم حضور دارند تشکر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز