خبرگزاری کار ایران

از فریبرز عرب‌نیا تجلیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۲۹

امیدوارم پایمردی و مداومت اهل فرهنگ در این کشور که قرن‌ها است با فرهنگش می‌درخشد؛ ادامه داشته باشد و این درخشندگی بماند.

ایلنا: مراسم تجلیل از فعالیت‌های بازیگری فریبرزعرب نیا شب گذشته(۸ بهمن) در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود میرباقری در این مراسم با اشاره به همکاری خود با عرب نیا در ساخت مختارنامه گفت: امروز از عرب نیا تجلیل می‌کنیم زیرا وی شایسته این تجلیل است و این مجلس باید زود‌تر برگزار می‌شد و جای گله است که چرا صدا و سیما چنین برنامه‌ای برگزار نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: من و عرب نیا ۶ سال کار مستمر و سخت در مجموعه تاریخی مختارنامه داشتیم و اگر عشق عرب نیا به این کار نبود؛ قطعا نمی‌توانستیم این فیلم را ثبت کنیم.

میرباقری هچنین گفت: عرب نیا بازیگری است که طراوت و انگیزه خود را حفظ کرد و به خوبی از عهده کار برآمد و اگر همدلی و همراهی وی نبود؛ مختارنامه عقیم می‌ماند. هرچند همه در مختارنامه زحمت کشیدند اما کار ایشان بسیار سخت‌تر و بیشتر بود.

میرباقری ادامه داد: قبل از آغاز همکاری با عرب نیا می‌گفتند که وی آدم خوش اخلاقی نیست اما من در تمام ۶ سالی که در سریال مختارنامه با وی همکار بودم نه تنها یک مجادله کوچک هم نداشتیم بلکه حتی کمترین اصلاحات را نیز در بازی ایشان داشتیم.

کارگردان مختارنامه همچنین گفت: جامعه هنری امروز به چنین بازیگرانی نیاز دارد و حضور آن‌ها بسیار مغتنم است و اینکه یک بازیگری روی نگاه، ایست، ری اکشن خود تاکید داشته باشد؛ سرمایه بزرگی است.

بهروز خوش(رزم تهیه کنننده سینما و تلویزیون) نیز گفت: من به عنوان یک تهیه کننده به بیشتر بازیگران بدهکارم اما ارزش بازی عرب نیا زیاد است. عرب نیا در کار فقط به فکر کیفیت آن است.

سعید پیردوست نیز گفت: من با عرب نیا همکاری کمی داشتم اما می‌توانم بگویم که وی به عنوان یک بازیگر به خوبی ظاهر شد و به نوعی بعد از انقلاب نقش یک بازیگر ضدقهرمان را به خوبی ایفا کرد.

بهزاد خداویسی بازیگر نیز گفت: عرب نیا همیشه با لبخند وارد می‌شود همیشه بازیگری بود که در کار خود استقامت داشت و آدم بسیار جدی است و به کارش اهمیت می‌دهد اما بداخلاق نیست.

امین زندگانی نیز گفت: همکاری با عرب نیا در مختارنامه بسیار خوب بود و از آن اتفاقاتی است که باید دهه‌ها بگذرد تا ارزش آن مشخص شود.

وی در ادامه افزود: من در مختارنامه شاگردی میرباقری را می‌کردم و عرب یا نیز به نوعی مدرس بازیگری و اخلاق بود و بسیار جدیت داشت. باید یادمان باشد که جدیت و احترام به حرفه و هنر را با بداخلاقی یکسان نگیریم.

وی با انتقاد از بعضی مجلات و نشریات زرد گفت: متاسفانه بعضی مجلات به بازیگران و بازیگری به صورت یک کار هنری نگاه نمی‌کنند و بیشتر به دنبال گذران روزمرگی خود هستند و نه گذران فرهنگ.

آرش مجیدی نیز گفت: هیچ فردی به جزعرب نیا نمی‌توانست مختار را بازی کند. او بازیگر خوبی است هرچند پشت سر آدم‌ها حرف‌های بی‌خودی نیز گفته می‌شود.

رضا درستکار نیز گفت: عنصر نگهداری در بازیگری بسیار مهم است. کیفیت یک بازیگر و اهمیت به آن نه تنها باعثمی‌شود که کار‌‌ همان بازیگر به خوبی دیده شود بلکه تاثیر مستقیمی روی بازیگران دیگر می‌گذارد.

وی ادامه داد: در دوره‌ای به دلیل بداخلاقی‌های مارلون براندو و سخت گیری‌هایی که وی می‌کرد تهیه کنندگان به سمت کشف استعداد دیگری به نلم پل نیومن رفتند و وی را انتخاب کردند و هرچند پل نیومن به عنوان شبیه مارلون براندو معرفی شد اما بعد‌ها بازیگر بزرگی شد.

فریبرز عرب نیا نیز با تشکر از برگزارکنندگان این مراسم و سخنان میهمانان گفت: من امروز خوشحال هستم زیرا احساس می‌کنم از قبیله عشق هستم. تصور می‌کنم کاری که برای من شده است برای جامعه هنری و فضای فرهنگی است.

وی ادامه داد: امیدوارم پایمردی و مداومت اهل فرهنگ در این کشور که قرن‌ها است با فرهنگش می‌درخشد؛ ادامه داشته باشد و این درخشندگی بماند.

بازیگر مختارنامه همچنین گفت: من در کنار قوت‌هایی که داشتم نقاط ضعفی نیز دارم که از نقاط قوتم کمتر نیست اما اینجا کمتر گفته شد.

وی در ادامه افزود: من با اعتقاد کارم را ادامه دادم و به این کار آمدم و این اعتقاد باعثشد تا امروز در کنارم دردانه‌هایی را داشته باشم که به قول معروف ممد حیات هستند.

بازیگر فیلم «باج خور» در ادامه گفت: اصلی‌ترین ارزشی که من گرفتم و در زندگی من وجود دارد قدر دیدن از مردم است نه کسانی که سالهاست خواب هستند.

عرب نیا در ادامه افزود: از قدیم گفتند که ارزش یک فرد و بزرگی وی به دوستانش است. امروز نیز کسانی در کنار من هستند که این‌ها افتخارات زندگی من هستند و امیدوارم سال‌ها زیر سایه حق افتخار سرزمین باشند.

در ادامه؛ از تمبر یادبود فریبرز عرب نیا رونمایی شد و لوح تقدیر و تابلویی نیز در کنار یک خودنویس منحصر به فرد که در ساخت آن از طلای ۱۴ عیار استفاده شده بود؛ به عرب نیا اهدا شد.

در این مراسم؛ داوود میرباقری، بهزاد خداویسی، بهروز خوش رزم، امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی، افشین زارعی، آرش مجیدی، سعید پیردوست و حامد باقری حضور داشتند.

اجرای مراسم را رضا درستکار برعهده داشت و شروین مهدیزاده آهنگساز قطعاتی را با پیانو نواخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز