خبرگزاری کار ایران

در مراسم بزرگداشت ژیلا مهرجویی مطرح شد:

مهرجویی: آلودگی هوا همه را می‌کشد و مسولان ساکتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۸۳

آنچه مرا امروز بسیار ناراحت کرده دلیل فوت ژیلا مهرجویی است زیرا او را آلودگی هوا کشت. امروز آلودگی هوا اطراف ما را فرا گرفته و دیگر فقط یک واژه نیست بلکه واقعیت است.

ایلنا: مراسم بزرگداشت و یادبود ژیلا مهرجویی(خواهر داریوش مهرجویی؛ طراح صحنه و لباس سینمای ایران) در حالی در خانه هنرمندان برگزار شد که تمام سخنرانان دلیل اصلی مرگ وی را آلودگی هوای تهران و سکوت مسئولان در قبال این آلودگی می‌دانستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رخشان بنی اعتماد طی سخنانی با اشاره به دوستی دیرینه خود با ژیلا مهرجویی گفت: ما در دورانی در زیر یک سقف زندگی می‌کردیم و آرزوهایی داشتیم اما اتفاقاتی که افتاد خانه آرزوهای ما را به هم ریخت.

وی در ادامه گفت: ژیلا مهرجویی به واقع زن زحمتکشی بود و شوک نبودنش را نمی‌توانم باور کنم. او وابسته به خودش بود و به هیچ کس نیازی نداشت.

بنی اعتماد که بسیار ناراحت بود گریست و با عذرخواهی سخنان خود را به پایان رساند.

مینا مهرجویی(دختر ژیلا مهرجویی) با تشکر از حاضران گفت: ممنونم که ما را در این روز‌ها دلگرم می‌کنید. از دست دادن خیلی سخت و دردناک است اما گاهی مرگ واقعا باشکوه است که تمام غصه‌های ما یکی می‌شود.

وی ادامه داد: دوست دارم کسی را که اینقدر کامل زندگی کرده است، در پایان زندگی‌اش تشویق کنم.

دختر ژیلا مهرجویی که به سختی می‌توانست سخن بگوید، اضافه کرد: مهم‌ترین چیزی که از او یاد گرفتم این بود که مقابل هیچ یک از اتفاقات ناگوار حسرت نخورم، الان هم می‌دانم او شاد است. ما امروز پیش او بودیم، او شاد بود. جای خوبی خوابیده است.

مینا مهرجویی در پایان گفت: مطمئن هستم او اکنون آرام است و از شما می‌خواهم که برایش شاد باشید.

داریوش مهرجویی(برادر ژیلا مهرجویی و کارگردان سینمای ایران) نیز درحالیکه به شدت متاثر بود، گفت: من امروز بسیار غمگین و عزادار هستم اما از شما که امروز آمدید و دیروز نیز آمده بودید تشکر می‌کنم. خواهر من موجودی بود که بسیار با استعداد بود و با شور و هیجان زندگی می‌کرد.

وی درحالیکه به شدت عصبانی بود، گفت: آنچه مرا امروز بسیار ناراحت کرده دلیل فوت ژیلا مهرجویی است زیرا او را آلودگی هوا کشت. امروز آلودگی هوا اطراف ما را فرا گرفته و دیگر فقط یک واژه نیست بلکه واقعیت است.

وی با انتقاد از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران گفت: امروز همه مردم گرفتار این آلودگی هوا هستند و عده زیادی می‌میرند به خصوص در تهران که هر روز ما با تنفس این هوا سم را به درون ریه‌های خود می‌بریم اما کسی به فکر نیست و به جای آنکه برای آلودگی هوا فکری کنند فقط درباره آن حرف می‌زنند.

مهرجویی در ادامه افزود: ما تاریخچه و فرهنگ بزرگی داریم در گذشته کارهای بزرگی کردیم امروز نیز باید با تدبیر و عقل این مساله را حل کنیم. آنچه که ما امروز انجام می‌دهیم زندگی نیست بلکه آرام آرام قدم برداشتن به سوی مرگ است.

گوهر خیراندیش نیز گفت: دختر من برای تحصیل به ایران آمد اما امروز به دلیل آلودگی هوا فقط یک ریه وی کار می‌کند و در بیمارستان بستری است و فقط ۲۰ درصد ریه دارد، او هم دارد می‌میرد.

پدرام اکبری دوست و هم کلاس ۴۵ ساله ژیلا مهرجویی نیز گفت: ژیلا مهرجویی بسیار قوی، متین و خوش رو بود و تا آخرین سال‌های حیات این روحیه را حفظ کرد.

وی در ادامه افزود: ژیلا مهرجویی بسیار کنجکاو بود و علاقه داشت تا بسیاری از مسائل را بداند و به واقع کلمه دانشجو بود. ما شخصیت بزرگی را از دست دادیم و یکی از دلایل اصلی آن شرایط بد آب و هوایی تهران و آلودگی هواست.

جواهریان(طراح صحنه و لباس و از دوستان ژیلا مهرجویی) نیز گفت: هنر ژیلا مهرجویی در طراحی لباس بسیار بالا بود و عملکرد وی در فیلم‌هایی همچون هامون و لباس‌هایی که در آن فیلم طراحی کرد راه جدیدی را برای طراحی لباس گشود.

وی ادامه داد: ژیلا مهرجویی در طراحی لباس کاری را می‌کرد که معماران پیشکسوت انجام می‌دادند و با تلفیق ارزش‌های اصیل با فرهنگ مدرن یک ایده و کاز جدیدی را بوجود می‌آورد که هم عناصر فرهنگی مدرن در آن بود و هم عناصر سنتی و تاریخی اما هرگز خودش را تکرار نمی‌کرد.

تکبیری از دوستان قدیمی ژیلا مهرجویی نیز گفت: امروز ما در غم ژیلا مهرجویی ناراحت هستیم اما مساله آلودگی هوا در همه کشور‌ها وجود دارد و راه مبارزه با آن و حل این مشکل این نیست که بنشینیم و تلویزیون نگاه کنیم بلکه باید ورزش کنیم و شیر بخوریم.

در این مراسم جمع زیادی از هنرمندان حضور داشتند به گونه‌ای که سالن محل برگزاری کاملا تکمیل شده بود و جمعیت بسیاری نیز از طریق مانیتور‌ها در بیرون سالن مراسم را مشاده می‌کردند. همچنین ۲ کلیپ از ژیلا مهرجویی پخش شد.

جهانگیر کوثری، رخشان بنی اعتماد، جعفر پناهی، لیلا حاتمی، علی مصفا، فرشته طائرپور، ابوالحسن داوودی، مانی حقیقی، مسعود رایگان، مجید سرسنگی، پرویز پورحسینی، هارون یشایایی، پیروز کلانتری، محسن عبدالوهاب، مرجان شیرمحمدی، نیکی کریمی، نظام الدین کیایی، فروغ میرطهماسب، محمد مهدی عسگرپور، مهدی سلطانی، محمود کلاری، ناصر چشم آذر، پگاه آهنگرانی، رضا درمیشیان، احمد امینی، مریم بوبانی، ملک جهان خزایی، امیر علی دانایی، نگار آذربایجانی، همایون ارشادی، حبیب اسماعیلی و خانواده مرحوم ژیلا مهرجویی درکنار جمعی از اعضاء طراحان فیلم در این مراسم حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز