خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

۲۲ فیلم برای مرحله نهایی جشنواره فیلم فجر انتخاب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۴۵

بازبینی فیلم‌های متقاضی توسط هیات انتخاب سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر از ۳روز پیش آغاز شده و هیات انتخاب روزانه ۳ الی ۴ فیلم را تماشا می‌کند.

ایلنا: اگرچه سه ماه به جشنواره سی و دوم فیلم فجر باقی مانده است؛ اما هیئت انتخاب بخش سینمای ایران بازبینی فیلم‌های این بخش را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی معلم(عضو هیئت انتخاب سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سینمای ایران) با اعلام این مطلب افزود: از سه روز پیش کار بازبینی فیلم‌های فیلم فجر آغاز شده است و هر روز ما تقریبا ۳ الی ۴ فیلم را تماشا می‌کنیم.

وی ادامه داد: بیشتر فیلم‌ها آثاری بوده که کامل شده و به دفتر جشنواره رسیده یا فیلم‌هایی که سال قبل برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند اما آماده نبوده‌اند و امسال دوباره فرم جشنواره را تکمیل کرده و فیلم را به دفتر جشنواره ارسال کردند.

معلم در پاسخ به این سوال که تصور می‌کنید؛ تعداد فیلم‌های متقاضی امسال به بیش از ۱۰۰ فیلم برسد یا خیر گفت: من هم این آمار را شنیده‌ام و حتی شنیده‌ام که تعداد فیلم‌ها به ۱۵۰ فیلم می‌رسد. اما براساس تجربه و دیدگاهی که دارم تصور نمی‌کنم به این رقم فیلم برسد. از طرف دیگر فکر می‌کنم حداقل ۷۰ الی ۷۵ فیلم در جشنواره امسال متقاضی حضور هستند که بیشتر آن‌ها فیلم‌های کارگردانان فیلم اولی است.

وی درباره اینکه چه تعداد فیلم برای مرحله نهایی انتخاب می‌شود، گفت: طبق مقررات حداقل ۲۲ فیلم برای حضور در جشنواره و در بخش اصلی باید انتخاب شود البته امکان دارد که این تعداد باتوجه به نوع فیلم‌ها و حجم آن‌ها توسط مسئولان برگزاری تغییر کند و حتی افزایش پیدا کند هرچند که من معتقدم تعداد فیلم‌ها حاضر در بخش اصلی مشخص و محدود باشد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این سه روز آیا می‌توان به نگاه مشخصی پیرامون جشنواره امسال رسید، گفت: قضاوت هنوز درباره کیفیت فیلم‌ها امسال زود است و حداقل باید نیمی از فیلم‌ها دیده شود تا بتوان درباره سطح کیفی آن‌ها نظر داد.

کار بازبینی آثار متقاضی حضور در بخش فیلم‌های اول و سودای سیمرغ از روز پنج شنبه هفتم آذر ماه سالجاری توسط اعضای هیات انتخاب آغاز شده و قرار است این هیات اول دیماه اسامی فیلم‌های راه یافته به این بخش‌ها را اعلام کند. بنا بر این گزارش هیات انتخاب تا کنون ۱۵ فیلم متقاضی شرکت در جشنواره را مورد بازبینی قرار داده است.

همچنین هیات انتخاب بخش مستند تا کنون ۴۰ فیلم مستند متقاضی حضور در جشنواره را مورد بازبینی قرار داده است و قرار است تا پایان آذرماه پس از اتمام بازبینی فیلم‌ها، اسامی آثار راه یافته به این بخش را اعلام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز