خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

دیدگاههای جدید ایوبی درباره ممیزی فیلم‌ها، فیلم لاله و گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۰۹

فیلمهای که به دلیل ممیزی مجوز نگرفته بودند دوباره بررسی می‌شوند. / درباره فیلم لاله وسایر مسائل دستگاههای نظارتی در حال بررسی هستندو اگر حتی نیاز باشدقوه قضاییه ورود پیدا می‌کند. / من اصراری ندارم که فیلم گذشته به نمایندگی از ایران شرکت کند.

ایلنا: حجت االه ایوبی ریئس سازمان سینمایی از بررسی وضعیت گذشته فعالیتهای صورت گرفته توسط دستگاههای نظارتی خبر داد
به گزارش خرنگار ایلنا، حجت الله ایوبی(رئیس سازمان سینمایی) در حایشه مراسم رونمایی از سریال شاهگوش در جمع خبرنگاران درباره انحلال موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی گفت: دستور انحلال موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی صادر شده است و با عظیمی میرآبادی هم در این باره صحبت کردیم. این موسسه از موسساتی است که جدید تاسیس شده است. ضمن انکه دفاع مقدس متولی دارد و سینمای ایران متولی دارد از طرف دیگر مشکلی که وزیر با این موسسه داشت این بود که ایشان را در راس موسسه به عنوان هیات امنا قرار دادند و شخصیتهای حقوقی دیگر را نیز به عنوان عضو هیت امنا قرار دادند که ایشان این امر را قبول نداشت.

وی در پاسخ به سوال ایلنا، درباره بررسی مجددی فیلمهای که در سال گذشته بدلیلی ممیزی نتوانستند در فجر شرکت کنند گفت: فیلمهای که به هر حال ممیزی شدند و اکران نشدند دوباره بررسی می‌کنیم امروز شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش جدید تشکیل شده است و قرار است یک بار دیگر این فیلم‌ها را برسی کنند.

وی با شاره به حمایت از فیلم‌ها گفت: سینمای این دوران، سینمای امید است زیرا مردم امیدوارند، جامعه امیدوار است و این ارزو وجود دارد که سینمای ایران برای سالهای آینده فیلمهای بسازند که امید را به دنبال دارد اگر سبد حمایتی وجود داشته باشد که هست از سینمایی حمایت می‌کنیم که این امیدواری در آن وجود داشته باشد.

وی درباره نمایش فیلم گذشته به عنوان یک فیلم فرانسوی در زاگرب گفت: من اصراری ندارم که فیلم گذشته به نمایندگی از ایران شرکت کند زیرا من دخالتی در این تصمیم نداشتم. هیات انتخاب از قبل انتخاب شده بودند و نطر خود را دادند و ماهم به نظرشان احترام گذاشتیم هیات انتخاب نیز همه بررسی‌ها را کردند و از نظر آن‌ها فیلم گذشته ایرانی تلقی می‌شود.

وی درباره حرفهای جدیدی شمقدری و همچنین سرانجام فیلم لاله گفت: ما چشمان‌هامان را بررویی بی‌نظمی‌های گذشته نبسته‌ایم و حتی اگر ما ببندیم دستگاههای نظارتی چشم‌هایشان را نمی‌بنندند به هر حال اگر بی‌نظمی‌های بوده است در حال بررسی است و این کار نه تنها در سازمان سینمایی بلکه در سایر دستگاه‌ها هم در حال انجام است زیرا یک دستور کلی دولت است و ما خودمان را حافظ بیت المال می‌دانیم و اگر تخلفی شده باشد دستگاههای نظارتی در حال بررسی هستندو اگر حتی نیاز باشد حتما قوه قضاییه ورود پیدا می‌کند.

وی درباره بیمه هنرمندان گفت: بیمه هنرمندان یک مشکل عجیب و غریب و سنگین مالی دارد اما در تلاش برای حل آن هستیم و خانه سینما هم در حال راه افتادن است امیدوارم کمک کنند این مسئله حل شود اما زمان حل ان مشخص نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز