خبرگزاری کار ایران

پیش‌نویس سند جامع پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۲۴۲

مشاور معاون و رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: پیش نویس سند جامع «نحوه مشارکت مؤثر دستگاه های اجرایی در صیانت از نظام اداری و حقوق عامه و حفظ بیت‌المال و پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی» در راستای تحول قوه قضاییه تدوین شد.

به گزارش ایلنا، علی‌رضا ساوری با اعلام تدوین پیش‌نویس سند پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی گفت: شفاف‌سازی گردش اطلاعات مالی و اداری در دستگاه های اجرایی، تسهیل و دسترسی افراد ذی‌ربط به این قبیل اطلاعات، جلوگیری از تعارض و تزاحم منافع، پیشگیری از ایجاد رانت و انحصار در معاملات دستگاه‌های اجرایی، تقویت مسئولیت پذیری در انجام تکالیف قانونی، افزایش مشارکت آحاد جامعه، ارتقاء آگاهی‌های پیشگیری از فساد، بازنگری و اصلاح ساختارهای سازمانی و بهبود فرایند رسیدگی‌های قضایی به عنوان مهمترین راهبردهای پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری در سند مذکور گنجانده شده است.   

رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور بیان کرد: این پیش‌نویس با هماهنگی و همکاری جامعه پیشگیری کشور و دستگاه‌های عضو شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و با بهره‌گیری از دیدگاه‌های کارشناسی اساتید و افراد خبره در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در برگیرنده ۱۲ راهبرد اساسی و ۱۲۷ اقدام اجرایی ذیل راهبردهای مذکور تهیه شد.

ساوری افزود: این سند نقشه راه پیشگیری از جرایم، فساد اقتصادی، اداری و صیانت از نظام اداری، حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال در راستای طرح تحول قوه قضاییه است و مطالب و مفاد مندرج در آن با استناد به قوانین و مقررات و ضوابط و اسناد بالادستی تنظیم شده است.

مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار کرد: به منظور اجرای راهبردهای ۱۲گانه سند مذکور مجموعاً ۱۲۷ اقدام اجرایی در قالب جدول عملیاتی شامل مجری اصلی، نهادهای همکار، وظایف مجری اصلی و نهادهای همکار، مستندات قانونی و زمان‌بندی اجرای برنامه‌ها تنظیم شده است.

وی افزود: در تدوین پیش نویس سند یاد شده مجموعاً ۳ جلسه کارشناسی و یک جلسه کمیسیون پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سلامت اجتماعی ذیل شورایعالی برگزار و بالغ بر ۸۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی و مدیریتی انجام شده است.

پیش نویس سند مذکور  در دستور کار جلسه آتی شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور است که پیش بینی می‌شود پس از طرح و تصویب نهایی آن با امضای سران سه قوه به مرحله اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز