خبرگزاری کار ایران

اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۸۵۲

هیئت وزیران آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، موضوع وظایف و‌ اختیارات هیئت های امنای منتخب مسئول نگهداری و اداره اماکن و ‌محوطه‌ های تاریخی و موزه‌ ها را اصلاح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به استناد ماده (۵) قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری – مصوب ۱۳۸۲ – و ماده واحده قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – مصوب ۱۳۹۸- آیین‌نامه اجرایی ماده (۵) قانون تشکیل وزارت مذکور را تصویب کرد.

بر این اساس عنوان "وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی" در این آیین نامه، جایگزین عنوان "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" می شود.

ریاست هیئت امنا در موزه ملی و مجموعه های ملی، بر عهده وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد و در مجموعه های استانی با معاون میراث فرهنگی وزارت یا نماینده تام‌الاختیار وزارت در امور هیئت امنا است.

بررسی و تصویب برنامه و بودجه سالانه، تعیین تعرفه‌های خدمات‌، بررسی و تصویب طرح‌های پژوهشی‌، اطلاع‌رسانی‌، معرفی مجموعه و ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به بازدیدکنندگان، جلب کمک و همکاری بخش‌های دولتی‌، عمومی و خصوصی‌، تصویب دستورالعمل‌های تعیین حقوق و دستمزد کارکنان و قراردادهای موقت و تعیین ‌میزان حق‌التحقیق‌، حق‌التدریس‌، حق‌الترجمه‌، حق‌التألیف و نظایر آن و ... از جمله وظایف و اختیارات هیئت امنا به شمار می رود.

منابع مالی برای نگهداری و اداره مجموعه‌های موضوع این آیین‌نامه که در اختیار هیئت امناء قرار می گیرد از طریق کمک مالی دولت، کمک‌ها و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی، درآمدهای ناشی از فعالیت های اصلی و جنبی مجموعه‌ و هبه و وقف‌ تأمین می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز